Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója elég bátor kommenttel élt (de eközben eléggé önkritikus volt!).
Nadella a Financial Timesnak adott interjút, és itt kimondta: az Activision Blizzardot ha fel tudják vásárolni, akkor ezzel erősödik a motivációjuk „a következő internet” felépítése iránt. A Microsoft is tehát metaverzumot akar. A metaverzum elvileg egy három dimenziós, virtuális terek hálózata, ahol a felhasználok szocializálódhatnak, játszhatnak és dolgozhatnak, és akár a mobil internet utódja is lehet. Nadella szerint a metaverzum lényegében játékalkotásról szól. Az embereket, helyeket, dolgokat egy fizikai engine-be lehet tenni, és ezek egymáshoz kapcsolódhatnak.
Szerinte hamarosan egy konferenciaterem asztalánál együtt ülhetünk az avatárjaink, hologramjaink, vagy 2D-s felületek segítségével, surround audióban. És úgy látja, hogy mindezt a játékokban már régóta csináljuk, ezért a Microsoft a rendszer oldaláról megközelítve demokratizálni szeretné a játéképítést, hogy mindenki, aki teret akar építeni, digitalizálhassa az embereket, helyeket, és ezek a fizikai létükhöz hasonlóan juthatnak el azon terekbe. A 2021 novemberében megtartott Microsoft Ignite konferenciája során a Halo-t, a Minecraftot és a Flight Simulatort bizonyos értelemben 2D-snek tekintette, de feltette a kérdést, hogy valódi, teljes 3D-s világokba el lehet-e ezeket vinni; ez modt a Microsoft célja. A játéképítésben való remekelés teszi nekik lehetővé a következő platform felépítését. Ez lesz szerinte a következő internet, ugyanis ma bár játszunk, de nem vagyunk magában a játékban. Ezt a metaverzumokkal meg lehet valósítani.
A konferenciateremben való ülés metafórája és technológiája más kontextusban fog megvalósulni. De eltérő, üzleti szemszögből is nézhetjük. Az építőipar vagy a kereskedelem esetében ez olyan, mint egy digitális iker létrehozása: szimulálni próbáljuk azok működését, és ez egy játékos gyakorlatként is tekinthető. Csak nem játszunk ott, hanem szimuláljuk például azt, hogy egy gyár miképp működik.
Az Activision Blizzard felvásárlását az FTC (Federal Trade Commission, a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság) fogja felügyelni, és akár el is vághatja a Microsoftot az üzlettől (a túl nagy monopolhelyzet kialakulása indok lehet). Nadella szerint még így is csak a harmadik legnagyobb pénzforgalmat generáló cég lennének a Tencent és a Sony mögött. Az elemzésnek a kategóriáról kell szólnia, de mi a helyzet a piac struktúrájáról? Piaci részesedésük tizenvalamennyi százalék lesz, de a piacvezető is ennyivel bír (pl. 17-19, nem 10-12%). Ez kimutatja, mennyire töredezett a tartalomalkotó platformok piaca.
Nadella szerint a terjesztésben vannak korlátok errefelé. Az egyetlen nyílt terjesztési platform a játékos tartalmaknak a Windows, a játékboltok között pedig a Steam tölti be ezt a szerepet. Nadella reméli, hogy az erősödéssel több terjesztési lehetőséget tudnak a kisebb halaknak teremteni például az xClouddal.
A végére pedig egy rövidhír: Phil Spencer, az Xbox-vezér D.I.C.E. életmű-díjat fog kapni, amit Todd Howard nyújt át neki. Az AIAS (az interaktív művészeti ágak és tudomány akadémiájának angol rövidítése) közölte, hogy Spencer a díjat a Las Vegas-i Mandalay Bay Resortban megrendezendő ünnepségen fogja átvenni. „Phil Spencer a Microsoftnál töltött egész karrierje során szenvedélyről és vezetői képességekről tett tanúbizonyságot. Számtalan olyan hatásos és kulcsfontosságú kezdeményezésért felelős, amelyek az egész játékiparban visszhangot keltettek. Az Akadémia igazgatótanácsa nevében örömmel ünnepeljük Spencer videojáték-történelemre gyakorolt jelentős hatását azzal, hogy átadjuk neki az életműdíjat,” mondta Meggan Scavio, az AIAS elnöke.
Ezúton is gratulálunk neki. A korábbi díjazottak között fellelhetünk pár patinás nevet: Arakawa Minoru, Howard Lincoln, Kutaragi Ken, Iwata Satoru…