Borzalmas körülmények között dolgoznak a Team17 fejlesztői?

Részvényekkel trükközés, fizetési problémák, túlórázás, apátia a szexuális zaklatásokkal kapcsolatos vádak iránt…

 

Az Eurogamer tizenkettő jelenlegi és ex-alkalmazottal beszélgetett el. Ők a Team17 Wakefieldben és Nottinghamben található irodáiban dolgoztak, megerősítve, hogy miután a cég a panaszokat nem kezelte, gyorsan távozni kezdtek onnan. Megtudtuk azt is, hogy a MetaWorms NFT-projekt (amit először bejelentettek, majd egy napon belül kihátráltak mögüle…) miképp borította ki a bilit a cégen belül.

A site szerint a MetaWorms visszavonását egyfajta politikai bocsánatkéréssel intézte el a Team17 egy közgyűlésen, miután a projektet jó alaposan kitervezték. Az egyik alkalmazott szerint ha a dolgozók kérésére léptek volna vissza az NFT-zéstől, akkor nem csinálták volna ezt meg. Inkább bejelentették, és várták a reakciókat, figyelmen kívül hagyva, hogy az emberek elveszíthetik az állásukat (ha a fejlesztők a bejelentésre felállnak az asztaltól, hogy mással adják ki a munkájukat), vagy arra sem gondoltak, hogy a Team17 talán lejtmenetbe mehet. A vezetőség át nem gondolt hülyeséget csinált, és nem fontolták meg, hogy a következményeket ki viselné el. Nem kértek a stábtól (még a közösségi menedzserektől sem!) bocsánatot (holott a közösségi menedzserek kapták a zuhét a fejükre…).

A megkérdezettek szerint a Team17 túl sok játékot vállalt magára az utóbbi években, és néhány esetben szigorú kiadási határidőről is szó volt, és itt is ignorálták, hogy a játék elkészült-e egyáltalán vagy sem. A vezetőségnek szóltak erről, de a fülük botját sem mozdították. A minőségellenőrök „alacsony, borzalmas” fizetést kapnak. Az alap fizetés 16 ezer font (6,73 millió forint… de ez nagy eséllyel ÉVI fizetés!), a senior beosztásban levők pedig 19 ezerig (7,99 millióig) juthatnak fel. Korábban ez még alacsonyabb volt (13 ezer, azaz 5,47 millió), ám az utóbbi öt évben ez növekedésnek indult. A fizetésemeléssel kapcsoaltos kérések sikertelenek voltak, és az egyik stábtag szerint 10 fejlesztő is perrel számol, hogy több fizetést kapjon.

Voltak, akik kevesebbszer ettek, hogy spóroljanak, vagy a pandémia közepén az irodában voltak, hogy alacsonyabb számlájuk legyen. Nem futotta új ruhákra, vagy olyan is volt, akinek vészhelyzeti kiadásra sem volt tartaléka és túl sok pénzt vett fel a számlájáról. A menedzsment után az emberi erőforrási részleghez (HR-hoz) is elmentek ezzel, de semmi sem valósult meg: annyit mondtak, hogy elegendő a fizetésük, amit a nyilatkozó fejlesztő azzal cáfolt, hogy ez nem igaz, ugyanis sokan küszködnek. Az évi bónuszok is felmerültek problémaként, mert a fejlesztők hozzászoktak, hogy túlórázniuk kell érte, holott tavaly több mint ezer fonttal (420 ezer forinttal) megvágták azokat, miközben a Team17 rekordokat ért el anyagilag. Az indoklás a csökkentett jutalmak mögött? A first-party, belsős fejlesztésű játékok nem szuperáltak megfelelően…

Egy másik fejlesztő szerint ez már kezd kezelhetetlenné válni, ugyanis sokan erre a jutalomra számítottak, és még azok is kevesebbet kaptak, akik túlóráztak, vagy a végletekig mentek a munkájukkal. Aztán a munkájuk hirdetésének kérdése is megemlítendő: volt, hogy valakit azért vágtak el a cég hirdetésétől, mert nem voltak eléggé fotogén alkatúak. Az HR-osoknak többször jelentettek szexuális zaklatási ügyeket, amire annyi volt a válasz, hogy az áldozatok intézzék el maguk. Egy másik fejlesztő pedig arról beszélt, hogy a stáb már fél jelenteni bármit is, mert ők lehetnek így a célkeresztben…

Debbie Bestwickről, a Team17 vezérigazgatójáról többen is mondták, hogy miképp törődik az alkalmazottaival. A partnerektől jövő nyomás a stúdió többi részlegébe is „lefolyhat”, holott a túldolgoztatott emberek esetében több esély van arra, ha valami felett elsiklanak, de ha ez bekövetkezik, akkor Bestwick a szőnyeg szélére állítja az adott illetőt. Ebben szerepe lehetett annak, hogy a Team17 2018-ban tőzsdére ment, mert ezután több túlórázás volt, a megjelenéseket elsiették, és Bestwick is nyomást helyezett a cégére, hogy a részvények értéke magas maradjon… az egyik fejlesztő szerint ez már néha megalázó, mert alig van költségvetés, emiatt a kezeik meg vannak kötve, és eközben túl sok játék van, így ezek után a megbeszélésen hozzájuk vágják azt a kérdést, hogy a játék miért nem éri el az elvárásokat? Sokan az ilyen megbeszélésekről sírva mennek el, ami szégyenteljes egy ilyen munkahelyen…

Bestwickről ennek ellenére hallani azt, hogy a fizetési problémák és a megvágott jutalmak ellenére gyakran beszélt a vezérigazgató arról, hogy milyen vagyona is van (és ezt néha a közösségi médiában is megejtette). És ennek ellenére optimista a Team17: tavaly előléptették a Sony-veterán Michael Pattisont, aki a minőségre akar koncentrálni a cégen belül. Ezzel az a baj, hogy maguk a stábtagok szkeptikusak.

A végére itt a Team17 szóvivőjének nyilatkozata magyarra lefordítva: „A Team17 Digital rendkívül komolyan veszi a munkatársaival szembeni felelősségét. Folyamatosan felülvizsgáljuk belső irányelveinket és gyakorlatainkat az elkötelezettségi felmérésünkön, valamint a csapattal folytatott közvetlen párbeszéd révén – beleértve az újonnan létrehozott, alkalmazottak által vezetett munkacsoportokat is. Így értékeljük, hogyan támogatjuk alkalmazottainkat. Ez többek között a javadalmazásra, a munkahelyi kultúrára és a környezetre is kiterjed, hogy folyamatosan törekedjünk dolgozói tapasztalataink javítására. Januárban ennek részeként új fejlesztéseket jelentettünk be a csapattagjaink fizetésének és jutalmazásának módját illetően. Szenvedélyesen törődünk a Teamsterekkel, és célunk, hogy biztosítsuk, hogy úgy érezzék, hogy kapcsolatban állnak velünk, megbecsülik őket, és hogy érezzék az összetartozás és a céltudatosság érzését, valamint hogy továbbra is büszkék legyenek a Team17-re és az általunk fejlesztett és kiadott termékekre.”

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu