A 2015-ben kiadott Mad Max folytatásán dolgozhatott a csapat, mielőtt beütött volna a ma is tartó pandémia.
Érdekes a Mad Max helyzete: nem volt rossz játék, eladások tekintetében sem volt miért csalódni, de az Avalanche ezután mégis a Just Cause-sorozatot folytatta, továbbá egy kis kitérővel besegített a Bethesdának a Rage 2 fejlesztésében. Most pedig a Contrabanden dolgoznak, amire a későbbiekben még vissza fogunk térni. De mostanában felbukkant egy kép a Twitteren, ami felkeltette az internet érdeklődését, és akkor még finoman fogalmaztunk.
Wendy W. Fok ezt a képet a LinkedInen is megosztotta, és nyíltan leírta, miről van szó: „Korábban az Avalanche-nél New Yorkban, amikor is O’Neil meghívott, hogy bescanelhessen és így lázadóként szerepelhessek a Mad Max 2-ben. A fotogrammetria, a 3D-s szkennelés és a sok kamera varázslata.” Ezt így közvetlenül leírni 2022-ben eléggé bátor lépés tőle, de lehet, hogy joggal tette, ugyanis a We Designs Twitterén ugyanezt láthatjuk… 2017 februárjából.
Tehát öt évvel ezelőtt még az lehetett az Avalanche terve, hogy a Mad Maxből egy második részhez is nekilát. Az egészet a világjárvány (is?) felboríthatta, így nem biztos, hogy készül még a játék. Lehet, hogy az itteni munka végül a Rage 2-be jutott be, hiszen az ottani NPC-k megfelelnek a Mad Max rosszfiúinak. És mivel sem a Warner (a Mad Max kiadója), sem az Avalanche nem töröltette a tweetet, beismerték ezzel, hogy a projekt nem fog megvalósulni.
Tavaly júniusban jelentette be az Avalanche a Contrabandet, amit az Xbox Game Studios fog kiadni. Hivatalosan egy kooperatív csempészparadicsomként jellemezték, ami egy kitalált világban, Bayanban játszódik az 1970-es években. Erről a projektről a Windows Centralnak író Jez Corden többet is megtudott, és a World of Gaming közvetítések egyikében ki is fejtette, hogy a tervekből mit is olvasott ki.
„Ez a játék kb. teljesen a járműharcra épül, így ez egy teljesen más típusú játék. Alapvetően csempészetet és rablásokat tervezel, majd végrehajtod őket. Olyan, mintha az lenne a lényege, hogy ne öld meg az ellenfeleidet. A fegyverek az ellenséges járművek hatástalanítására lettek tervezve, így ki lehet durrantani a gumijukat ahelyett, hogy vérontásról és tömeges gyilkosságokról lenne szó. [Az Avalanche] egyfajta taktikusabb akciójátékra törekszik, ahol a gyilkolás inkább csak az utolsó mentsvár lesz,” mondta Corden.
Ezzel szemben az Xbox Wire-n olvasható bejelentés során eléggé mást olvashatunk Omar Shakirtól, a rendezőtől, aki szerint a stúdió legambíciózusabb játékáról van szó. Erről már három éve kezdtek tárgyalni a Microsofttal, de azt nem bökte ki, hogy hol tartanak a fejlesztésben: „Mindazt, amit 18 év alatt tanultunk, amikor az élvonalban voltunk a gyönyörű, hatalmas, nyitott játékvilágok létrehozásában tele lenyűgöző kilátással és hihetetlen játékélményt nyújtó pillanatokkal, be fogunk vetni. Ahhoz, hogy a Contrabanddel kapcsolatos elképzeléseinket teljes mértékben megvalósíthassuk, az Avalanche Studiosban egy csodálatos csapat dolgozik, akik az Apex Engine következő generációjával – az összes játékunk, köztük a Just Cause-sorozat mögött álló technológiával – feszegetik a határokat. A motort azért építettük, hogy felszabadítsuk fejlesztőink kreativitását, és izgatottan várjuk, hogy teljes mértékben kihasználhassuk az Xbox Series X/S egyedi képességeit.”
Úgyhogy Mad Max 2 nem, Contraband igen. Csak nem a Twisted Metal ihlette meg a svédeket?