Dead Space Remake: a hangtuning és a megerősített megjelenési időszak [VIDEO]

Nem tévedtek a pletykák: Isaac Clarke valóban nem fog 2022-ben visszatérni.

 

Néhány napja pletyka formájában már beszéltünk arról, hogy a Motive és az Electronic Arts a minőség prioritása miatt inkább nem sieti el a 2008-as Dead Space felújított kiadását, így csak 2023 elején jöhet csak. Ezt meg is erősítették a Twitteren, így az idei év végi kalamajkából a Dead Space Remake ki fog maradni (és ezzel elvileg a Motive több időt kap arra, hogy a Capcom Resident Evil 2 Remake szintjét meg tudja ütni, ha már túlélő horror…).

A megjelenési időszak mellé élő adást is tartott a stúdió. Terry Calico, a senior hangtervező elmondta, hogy az erdeti Dead Space-ben ha Isaac futott vagy sérült volt, akkor további hangokat adott ki magából a gyors lélegzésén kívül, hogy kiemeljék erőfeszítéseit. A közelharcok vagy a taposás is a lélegzetvételen felül játszódott, nem pedig helyette, így óvatos füleléssel érzékelni lehetett, hogy egyszerre két hang játszódott. Ez pedig hangulatilag ugye nem a legjobb, sőt.

A remake esetében viszont olyan rendszert építenek, ami a lélegzetvétel gyakoriságának változását átmenetektől függetlenül valósítja meg az elfáradás illetve az alacsony HP esetében. Az eredetiben ha Isaac kapkodta a levegőt, kifogyóban volt az oxigénje, kilépett a vákuumból, vagy ha oxigén-újratöltésen esett át, akkor azonnal nyugalmi állapotúra változott a lélegzetvétele, mintha mi sem történt volna. A remake ezen is módosítani fog: hallani fogjuk, ahogy Isaac lassan lenyugszik az oxigénhiányos állapot után.

Építenek egy új rendszert is, aminek a neve A.L.I.V.E. – ez Isaac lélegzését és szívverésének ritmusát foglalja magába, de a hangos erőfeszítések és a párbeszéd is ide tartozik. Ezekre több játékmenetbeli elem hatással lesz. A játékban az adrenalin több eltérő értékből deriválódik. Ezek közvetlenül hatnak Isaac szívritmusára. Külső tényező például a harci nehézség értéke, a szkriptelt jelenetek és a hirtelen ijesztések (jumpscare-ek), de Isaac fáradtsága, oxigénszintje és életereje is ide vehető. Szeretnék, ha Isaac kimutatná, mindenki más miképp reagálna az épp történő eseményekre és fordítva, és ezekkel hatással legyenek a játékosra, hogy neki is hasonló reakciója legyen. A szkriptelt dialógusok során, ahol teljesen irányításunk alatt marad Isaac, mindegyik sornak három változata lesz, és az állapotától függően fog valamelyik elhangzani (normál, kifáradt, megsérült).

Szóval a hangok tekintetében is az immerziót tekintik fontosnak. A Dead Space Remake tehát 2023 elején fog jönni PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re. Májusban a játék vizuális stílusával kapcsolatban számíthatunk élő adásra.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu