A Bethesda Game Studios (BGS) új videót publikált a Microsoft őszi nagy dobásából. Ebben Todd Howard, a játék rendezője több újdonságot is elárult.
Szerintük ez a játék egy valódi RPG, ami jobban hasonlít a régebbi alkotásaikhoz (tehát kevésbé hajaz a Fallout 4-re és a Fallout 76-re), így magukhoz karolják a játékosok választási lehetőségeiből keletkező káoszt, mélyebb a karakterlétrehozás, és az interakciók is komolyabbak lettek. Howard szerint mindig lehetővé tették a játékosoknak, hogy valóban érdekes, egyedi karaktereket teremtsenek, és a Starfield ebben a tekintetben eléggé szintet lépett. A való világ beszkennelt modelljein alapul a technológia, hasonlóan a területekhez használt fotogrammetriához. Ezt a részletességet az emberekkel is bevetik, mert nem csak a kinézetre törekednek, hanem az NPC-kkel történő interakciókra is, hogy ezeknek mind nagy hatása legyen.
Will Shen, a vezető küldetéstervező szerint leültek, és nem azzal kezdték, hogy a The Elder Scrolls IV: Oblivion párbeszédrendszerét használják, de ott volt pár pont. El kell gondolkodni, hogy mi a kockáztatom itt? Nem egy olyan rendszert akartak, ahol ez volt a megfelelő mondanivaló. Howard hozzátette, hogy egy olyan párbeszédről van szó, ahol valahol igazán meg próbálunk győzni valamit, és a párbeszédes rendszer szerinte az egyik eddigi legsikeresebb lett a műhelyükben.
Kb. tíz másodpercnyi új játékmenet van csak a videóban, de Howard kimondta, hogy visszatértek a hátterekhez, a jellemző vonásokhoz, a karakterünk meghatározásához és a statisztikákhoz. Emiatt a Starfield sok hardcore RPG-re hasonlít, csak a régi játékaikhoz képest a BGS új módon teszi ezt. Shen szerint a játék egyik frakciója, a United Colonies (Egyesült Kolóniák) képviseli a jövőbeli, idealizált űrköztársaságot. A Freestar Collective (Szabadcsillag-kollektíva) a világűrbe tett nyugati fantasy, ahol a frontvonalban vannak az emberek, míg a Ryujin Industries a vállalati életet képviseli, és szerinte ennek van az egyik legjobb kezdése a játék elején.
Lehet csatlakozni egy frakcióhoz úgy is, hogy közben ellene tevékenykedünk. A Crimson Fleet, az űrkalóz banda esetében lehetünk jófiúk úgy, hogy nekik dolgozunk, de kb. űrrendőrként jelentünk róluk, így egyfajta kettős életet élünk. Persze Howard kérdése a végén jogos: mindez hova vezet, és mi lehet az emberiség jövője?
A Starfield november 11-én jön ki Xbox Seriesre és PC-re.