A Ninja Theory harci tervezője szerint az Xbox/PC-exkluzív játék: a Senua’s Saga: Hellblade II elég komoly változáson ment át az első részhez képest.
Juan Fernández, a Ninja Theory harci tervezője (aki korábban a Playground Gamesnél is megfordult, és a Fable-n is dolgozott) a spanyol Vandalnak adott interjút, és ezt a ResetEra fórumon lefordították. Itt beszélt arról, hogy a két Hellblade-en milyen munkát is végzett. Megtudhattuk, hogy a második rész harci élménye eltér az első felvonás, a Hellblade: Senua’s Sacrifice által kínálttól, ugyanis eltérő támadásokat és kombókat kell bevetnünk a küzdelmek során.
Fernández szerint felemelték a lécet. A Hellblade: Senua’s Sacrifice-hoz képest többen dolgoznak most a Ninja Theorynál, de eközben a minőséggel kapcsolatban a plafont is átütik a folytatással, ha a létszámukat figyelembe vesszük. A Senua’s Saga: Hellblade II-ben az tetszik neki, hogy nagyon egyedi megközelítése van. Lesz hatása (az első résznek is volt), de más okokból, ugyanis az első felvonásban látott sok újdonságnak kevésbé lesz ereje a folytatásban, viszont lesznek, amik átveszik ezek helyét.
Az első Hellblade-ben az ellenfelek változatosságának hiánya miatt volt Fernández a legkevésbé elégedett. A nagyobb távolságra való támadás túlzottan feszes volt, a kiegyensúlyozás sem volt jó: a nehézségi szintek finomhangolásán lehetett volna még dolgozni, az ellenfeleknek túl sok életerejük volt, túl sokáig maradtak talpon, és emiatt eléggé fárasztónak hathatott szerinte a játéka. Sok változatosság volt a támadásokban és kombókban, de az ellenfelek nem ihlették meg a játékosokat a próbálgatásra, ugyanis az embereknek megtetszett két-három mozdulat és azokat nyúzták végig. A parrying eléggé nagy mozgásteret adott a játékosoknak, és a történeti ritmus és intelligensebb lehetett volna.
Végül még annyit mondott az Xbox Seriesre és PC-re készülő Senua’s Saga: Hellblade II-ről, hogy most a Ninja Theory-n kívül is visszajelzéseket fognak gyűjteni a játékról, ugyanis az első rész esetében ez kimaradt. Miért? Időhiány, továbbá nem akarták a fejlesztők megváltoztatni az eredeti elképzeléseiket.
Forrás: WCCFTech