A Sierra alapítói többször is próbálkoztak Stephen Kingnél a Phantasmagoria előtt!

A Sierra On-Line két alapítója, Roberta és Ken Williams játékipari történelme jelentős, és a Phantasmagoria csak egy kisebb szelete a múltjuknak.

 

A Williams házaspár több mint húsz év után, beismerten unalomból készítenek egy játékot, név szerint a Colossal Cave 3D-t, ami az 1976-os, a játékiparra nagy hatással levő Colossal Cave Adventure, egy szöveges kalandjáték 3D-s remake-je lesz. Ez a játék ihlette meg Roberta Williamset, hogy a Mystery House-ot, első játékát létre tudja hozni (úgyhogy enélkül a King’s Quest sem indult volna el). A Sierra sikeres és nagy befolyásolással rendelkezett, de mégsem volt lehetőségük minden IP-vel foglalkozni.

Ken Williams a PCGamernek azt mondta a GDC-n (Game Developers Conference), hogy a Galaxis útikalauz stopposoknakból (Hitchhiker’s Guide to the Galaxy) szeretett volna valamit csinálni, de végül az Infocom kapta meg erre az engedélyt. Douglas Adamsszel, a könyv írójával dolgozni akart volna, de ez sem történt végül meg.

De Stephen King még nagyobb alany volt a Williams-duó célkeresztjében. Ő a nyolcvanas és kilencvenes években a horror műfaj koronázatlan királya volt, és a házaspár elmesélte, hogy miképp próbáltak vele dolgozni. Roberta kimondta, hogy azért próbálkoztak nála, mert ő egy horrorjátékot fejlesztett volna. Ken szerint többször kopogtattak az ajtaján, és most már talán King megbánta az egészet a Phantasmagoria elkészítése után. Roberta szerint neki fogalma sem volt róluk, és hogy mit csináltak, ezért hozta össze saját alkotását, ami (bár kissé botrányos volt) jól sült el, ugyanis a Phantasmagoria nagyon jó lett.

Ken az 1974-ben Vincent Bugliosi és Curt Gentry által írt Helter Skelter könyv (krimi műfaj) révén dolgozott volna Bugliosival. Népszerű ügyvéd volt (valóban: Charles Mansont ő képviselte a bíróságon), és ő mondhatni egy ügyvédjelöltnek gondolta magát, mivel Roberta szerint a bírósági drámákért odavolt a férje. Ezért leszerződtek vele, majd a kreatívosokkal beszélni kezdtek, hogy miképp tudnának egy tárgyalásos drámajátékot megvalósítani, ami nem jött össze (ők azért mégsem egy Ace Attorney-t akartak csinálni). Roberta szerint maga az ötlet sem volt szórakoztató, Ken pedig akkoriban büszke volt az elképzelésére…

Tegnap arról írtunk, hogy miképp nem jött össze nekik az id Software felvásárlása, pedig akkor Carmackék még nem is a DOOM, hanem a Wolfenstein 3D fejlesztésével foglalkoztak…

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu