A State of Decay 3 fejlesztői diszkriminációs vádakkal és fejlesztési válsággal néznek szembe

A Kotaku beszélt a State of Decay 3-at fejlesztő Undead Labs munkatársaival és volt dolgozóival, hogy megtudja, merre tartanak a Microsoft felvásárlása után.

 

 

Az Undead Labs a State of Decay kínálatával kivívta magának a rést a játékvilágban, ami felfokozta a játékosok elvárásait a harmadik résszel szemben. A közelmúltban olyan híreket hallhattunk a játékkal kapcsolatban, mint a fejlesztőstúdió támogatása és a csapat új szerződtetése. Ráadásul a Microsoft felvásárlása után úgy tűnt, hogy a stúdiónak elegendő erőforrása van ahhoz, hogy a játékot különösebb gond nélkül fejlesszék, ám az új információk szerint nem csak anyaghiánnyal küzdenek.

 

A források „következetlen” fejlesztési rendszerre hivatkoznak

 

A Kotaku 12 jelenlegi és korábbi Undead Labs alkalmazottal tudott beszélni, és kiderült, hogy a fent említett Microsoft-felvásárlás nyomán a stúdió egyfajta összeomlásba került. „A tesztelői csapat nagyon keményen dolgozott, rámutattak az összes hibára, és megpróbálták kijavítani őket” – magyarázza az egyik volt alkalmazott – , „de a vezetők figyelmen kívül hagyták ezeket az aggályokat, és olyan dolgokat mondtak, mint >>Ne naplózzátok a többjátékos hibákat<<, hogy mesterséges fejlődést mutassanak [a State of Decay 3-ban].”

 

 

 

 

„A fejlesztési mérföldkövek egy rakás funkcióból álltak, amelyek inkább olyanok voltak, mintha csak azért kerültek volna oda, hogy kipiálhassuk őket a listán” – egy Undead Labs alkalmazott

„A fejlesztési mérföldkövek egy rakás széteső funkcióból álltak, amelyek nem arról szóltak, hogy szórakoztató játékot készítsünk, hanem inkább arról, hogy kipipáljunk tételeket egy listáról.” Ha már ez a probléma hátráltatja a csapat előrehaladását, a dolgozók arra is rámutatnak, hogy egyes kollégákkal szemben sok a negatív viselkedés és a súrlódás. A Kotaku forrásai szerint „ezt a súrlódást tetézte a női alkalmazottakkal, a nem bináris és más marginalizált csoportokkal szembeni diszkrimináció.”

 

Állandósuló diszkrimináció

 

„Amikor interjúztam a Lab [Undead Labs] munkatársaival, azt az elképzelést mutatták be nekem, hogy egy átalakulóban lévő stúdióról van szó, amely a sokszínűséget, a méltányosságot és a befogadást prioritásként kezeli” – magyarázza egy korábbi alkalmazott. „A stúdió valójában arról szólt, hogy a vezetők DEI (sokszínűség, egyenlőség és befogadás) arcot festettek a Microsoftnak, miközben a nőket folyamatosan figyelmen kívül hagyták, elutasították, elhallgattatták és hibáztatták.”

„A nőket folyamatosan figyelmen kívül hagyták, elutasították, elhallgattatták és hibáztatták.” – az Undead Labs alkalmazottja

Ezt különböző nyilatkozatok követik, amelyek olyan tapasztalatokról számolnak be, amelyek a nők szerepét a stúdióban a tárgyalótitkár szerepére minimalizálják, vagy hogy olyan alapvető dolgokban, mint a videójátékok ismerete, elutasították a véleményüket. Válaszul a Kotaku megkereste az Undead Labs különböző tisztviselőit, hogy választ kapjon a közelmúltban ezen a téren elért eredményeikre, a nők, nem bináris személyek és más csoportok magas arányú felvételére.

Ez a környezet vezetett Anne Schlosser, az emberekért és kultúráért felelős első vezető érkezéséhez, akit úgy mutattak be, mint aki azért jött, hogy frissítse a cég gyakorlatát. A Kotaku forrásai azonban úgy emlékeznek rá, mint egy olyan nőre, aki keveset tett a kollégáiért: „Volt egy férfi a SoD3 csapatban, aki hihetetlenül szexista volt, és Anne nem tett vele semmit” – mondja egy volt alkalmazott. „Volt egy menedzser a Technical Art csapatban, aki szörnyű volt, és Anne az ő pártját fogta.”

„Teljes volt a káosz. Az emberek elmentek, és helyükre fiatalabbak kerültek.” – az Undead Labs volt alkalmazottja

Anne a maga részéről azzal védekezik a vádakkal szemben, hogy kiemeli a stúdióban elért eredményeit: „Mielőtt egy rutinszerű átszervezés során elhagytam az Undead Labs-t, új felvételi gyakorlatot vezettem be, amely több mint 30%-ra növelte a személyzet sokszínűségét. A női, LMBTQ+ és BIPOC kollégák mind a vezetői, mind az egyéni hozzájárulási szerepkörökben gyarapodtak, amíg az Undead Labsnél dolgoztam.”

 

 

 

 

Schlosser távozása nem javított a munkakörnyezeten, amely továbbra is húzta a fejlesztési problémákat mind a projektek előrehaladásával, mind a személyzet állandó fluktuációjával: „Folyamatosan újabb és újabb funkciókat halmoztak fel újabb és újabb demókhoz” – mondja egy volt fejlesztő – „Teljes volt a káosz. Az emberek távoztak, és helyükre fiatalabbak léptek. […] Még ha a kódolási szakértők meg is magyarázták egy gyártónak, hogy >>Nem, ez egyáltalán nem működik<<, akkor is figyelmen kívül hagyták a megjegyzést, és a határidőig újabb funkciókat adtak hozzá.”

Másrészt több forrás is örült volna némi együttműködésnek a Microsoft részéről, amely eddig azt állította, hogy teljes mértékben megbízik az Undead Labs projektben:

„Nem volt látható eredménye [a Microsoft] támogatásának” – emlékszik vissza egy korábbi alkalmazott. „Az én szemszögemből nézve semmi sem lett jobb, a dolgok csak rosszabbodtak.”

A Kotaku közvetlenül a Microsofttal vette fel a kapcsolatot, hogy megtudja, milyen a munkakörnyezet a fejlesztőnél. Innen az outlet azt a választ kapta, hogy a Microsoft összes stúdiója a befogadást és a tiszteletet támogató gyakorlatot követ, és hogy „Az elmúlt néhány évben az Undead Labs számos pozitív változást tapasztalt, és bízunk abban az irányban, amit a csapat a State of Decay 3, az egyik legambiciózusabb nyílt világú játékunk fejlesztésében követ.”

Úgy tűnik, hogy a Kotaku egy újabb ellentmondást leplezett le a videójáték-fejlesztő iparban, ami kiegészíti az Irrational Games esetében már ismerteket, vagy az Activision Blizzard jól ismert problémáit. Egyelőre meg kell várnunk, hogyan alakul ez a konfliktushelyzet, ami, mint nyilvánvaló, hatással lehet mind a csapat mentális egészségére, mind a State of Decay 3 előrehaladására.

Forrás: Kotaku

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu