Saját digitális fizetőeszközén és NFT-ken is dolgozik a Meta!

TECH HÍREK – A Facebookot, az Instagramot és az Oculust (is) birtokló Meta is elkezd az applikációin belül saját digitális pénznemet fejleszteni, amit az alkalmazottak Zuck Bucknak neveztek (a buck a dollárra egy szlengszó).

 

Állítólag egyszerre több pénzügyi próbálkozásba is belekezdett a Meta, így például kisebb üzleti hiteleket is kínál a cég (!?), plusz a Facebookba tervezik az NFT-k integrálását is. A Financial Times szerint a Zuck Buck (ami Mark Zuckerbergre, a Meta alapítójára és vezérigazgatójára utal) nem lesz egy, a blockchain alapján működő cryptovaluta, hanem egy központilag irányított, appon belüli token lesz. Ilyesmit például a Robloxban már láthatunk. Ez hasonló lehet a régebben látott (és 2013-ban, az indoklás szerint túl sok fenntartási költség miatt leállított) Facebook Credits megoldásra, ami egy virtuális pénznem volt, amit a FarmVille-ben lehetett elkölteni.

A Meta szociális tokenekben gondolkodik. Ezeket azon felhasználók kaphatják meg, akik a Facebookos csoportokhoz értelmesen járulnak hozzá. A belsős dokumentumok szerint ez lehet az ő fizetségük, így a Metának kevésbé kellene moderátori szereppel foglalkoznia, és a közösségeknek több ereje lehetne az önkontrollra. A második opció az alkotói érme lehet, ami egy másik digitális pénznem, de ezt az Instagramon láthatjuk bizonyos influenszerekhez kötött formában.

A blockchaintől nem lépnek arrébb, igaz, nemrég a korábban Libra néven futó Diemet, a cryptovalutás projektjüket lelőtték, mielőtt az idei év során elindították volna. Májusban egy próbaprogramot fognak indítani, ahol NFT-ket lehet posztolni és megosztani a Facebookon, majd később egy olyan funkciót tesztelnek, ahol az NFT-ket birtokló és megjelölő/gyártó csoportokhoz tagságot lehet engedélyezni. A Meta terve az, hogy költségek és/vagy reklámok segítségével monetizálni tudja az NFT-k értékesítését.

A Meta szóvivője a The Verge-nek annyit mondott, hogy „Folyamatosan új termékinnovációkat tervezünk az emberek, a vállalkozások és az alkotók számára. Vállalkozásként arra összpontosítunk, hogy a metaverzum számára építkezzünk; beleértve azt is, hogyan nézhetnek ki a fizetési és pénzügyi szolgáltatások.” Rekord veszteségeket könyvel el a Meta a rebranding óta, mivel a Facebookkal szemben a TikTok a fiatalabbaknál népszerűbb, és a Google is korlátozza, hogy a Facebook miképp gyűjthet adatokat… de vajon ez a megoldás?

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu