TECH HÍREK – A Facebookot, az Instagramot és az Oculust (is) birtokló Meta is elkezd az applikációin belül saját digitális pénznemet fejleszteni, amit az alkalmazottak Zuck Bucknak neveztek (a buck a dollárra egy szlengszó).
Állítólag egyszerre több pénzügyi próbálkozásba is belekezdett a Meta, így például kisebb üzleti hiteleket is kínál a cég (!?), plusz a Facebookba tervezik az NFT-k integrálását is. A Financial Times szerint a Zuck Buck (ami Mark Zuckerbergre, a Meta alapítójára és vezérigazgatójára utal) nem lesz egy, a blockchain alapján működő cryptovaluta, hanem egy központilag irányított, appon belüli token lesz. Ilyesmit például a Robloxban már láthatunk. Ez hasonló lehet a régebben látott (és 2013-ban, az indoklás szerint túl sok fenntartási költség miatt leállított) Facebook Credits megoldásra, ami egy virtuális pénznem volt, amit a FarmVille-ben lehetett elkölteni.
A Meta szociális tokenekben gondolkodik. Ezeket azon felhasználók kaphatják meg, akik a Facebookos csoportokhoz értelmesen járulnak hozzá. A belsős dokumentumok szerint ez lehet az ő fizetségük, így a Metának kevésbé kellene moderátori szereppel foglalkoznia, és a közösségeknek több ereje lehetne az önkontrollra. A második opció az alkotói érme lehet, ami egy másik digitális pénznem, de ezt az Instagramon láthatjuk bizonyos influenszerekhez kötött formában.
A blockchaintől nem lépnek arrébb, igaz, nemrég a korábban Libra néven futó Diemet, a cryptovalutás projektjüket lelőtték, mielőtt az idei év során elindították volna. Májusban egy próbaprogramot fognak indítani, ahol NFT-ket lehet posztolni és megosztani a Facebookon, majd később egy olyan funkciót tesztelnek, ahol az NFT-ket birtokló és megjelölő/gyártó csoportokhoz tagságot lehet engedélyezni. A Meta terve az, hogy költségek és/vagy reklámok segítségével monetizálni tudja az NFT-k értékesítését.
A Meta szóvivője a The Verge-nek annyit mondott, hogy „Folyamatosan új termékinnovációkat tervezünk az emberek, a vállalkozások és az alkotók számára. Vállalkozásként arra összpontosítunk, hogy a metaverzum számára építkezzünk; beleértve azt is, hogyan nézhetnek ki a fizetési és pénzügyi szolgáltatások.” Rekord veszteségeket könyvel el a Meta a rebranding óta, mivel a Facebookkal szemben a TikTok a fiatalabbaknál népszerűbb, és a Google is korlátozza, hogy a Facebook miképp gyűjthet adatokat… de vajon ez a megoldás?
Forrás: PCGamer