TESZT – Többszöri halasztás után (nem vicc, ugyanis először olyasmit hallottunk, hogy 2020 nyarán jön, majd jött a 2021 tavasz, aztán ismeretlen időpont, majd 2022 tavaszára közölt halasztás… mégpedig nagy eséllyel a stúdión belüli túlzott erőltetett menetű fejlesztés miatt) nehéz szülés volt, de megjelent a formulát többnyire követő játék, ami a franchise rajongóinak jó szórakozást nyújt.
Én meg egyetlen filmet sem láttam.
9-in-1
Nem véletlenül rendelkezik a játék címe a sága szóval, ugyanis mindegyik trilógia ott van, így alaphangon is minimum húsz óra lesz végigjátszani a teljes pakkot, ami már önmagában is izmosnak tekinthető, ámbátor a sztahanovista, maximalista mindsettel rendelkező egyének ezt az időtartamot megmásfélszerezhetik, így nem vicc azt mondanom, hogy ez nem egy „délutános” játék, vagy nem is egy hétvégés (Super Street: The Game 2018-ból – a Team 6 Game Studios trehány kezének nyoma érzékelteti magát…). Az összes fontos karakter és helyszín képviselteti magát, és ennek az indoklása egyszerű: a TT Games, vagy ahogy én jobban szeretem hívni őket, a Traveller’s Tales így akarta kihangsúlyozni, hogy „az égenjáró” famíliának bizony jelentős szerepe van. Tatooine-tól Endorig mindenki itt van, aki számít…
Szóval vannak epizódok, egyenként öt pályával, és néhol talán zavaróan feltűnő időkitöltő, angolul jobban hangzó filler szekciókkal. A karakterosztályok megkülönböztethetőek, ugyanis egyedi képességeik vannak. Han Solo például egy Scoundrel, és képes a környezetbeli akadályok között kiutat találni. A Wicket nevű Ewok képes utazáshoz alkalmas eszközöket építeni, az astromech droidok (mint pl. R2D2) számítógépek hackelésével ajtókat nyitnak meg, a kincsvadászok (Bounty Hunter) pedig aranyblokkok pusztításával tudnak különleges díjakat szerválni. De a harcok sem maradnak ki (sithek, jedik értelemszerűen lézerkardozhatnak), ám unalmasak is lehetnek, ha nem figyelünk oda, és valamelyest mintha az Erő birtoklói felé helyeződött volna hangsúly, mert a többieknél merül fel inkább az, hogy repetitívvé válik. Bossfightok is vannak, de itt meg a hasonlóság lehet szembeötlően gyanús, hiába keverik-kaverják, idővel ez is felbukkan. Persze a LEGO-játékokhoz méltó módon nem maradtak ki a puzzle-k és az építkezés sem. Az viszont biztos, hogy a helyszínekre a fejlesztők odafigyeltek. Nem tűnt úgy, hogy bármelyikük is direkt hanyagolva lett volna; ha valami a filmekből fontos lokáció, akkor itt is megfelelően lett ábrázolva. És körülnézni érdemes is, mert információs morzsák, karakterek, pletykák (hogyan lehet tárgyat/karaktert megnyitni?), illetve Kyber Brickek is vannak: ezen téglák az alapvető, vagy osztályspecifikus képességeinket tudják fejleszteni.
LEcGÓ
Szóval gyűjtögetés van rendesen, és az alap elemek (studok a neve) tele vannak szórva mindenhol, és ebből szorzókat is lehet szerezni, nem olcsón, ám a karakterek megszerzéséhez türelem kell, meg a mellékküldetések teljesítése, továbbá szerencse, hogy az adott karakterhez köthető pletyka, mert ez is jó, ha megvan (és ez a hajóknál is érvényes). Vagy megy a komoly studköltekezés. Itt jön az, hogy a száz százalékos teljesítéshez komolyan oda kell tenni magunkat (és itt legalább van értelme – az SSTG-ben a játék felén kimaxolt egy autó, mert másikra váltani nem lehet, a végén 100%-nál egy plusz sornyi képernyő, fú de kedves…). Itt azért ki kell hangsúlyoznom, hogy nem kötelező mindent és mindenkit megszerezni. Nem fog erre késztetni minket a játék, hanem megadja erre a lehetőséget, így nincsen az, hogy grindolni kell, hogy a sztorit komolyabban folytathassuk (és tudom, hogy teljesen irreleváns példákat írok zárójelekbe, de ilyen volt a PS1-es Mario Party-klón, a Crash Bash is a pofátlan csaló MI-vel).
Nos igen, ha nem gurítjuk előre a sztorit, akkor nyugodtan utazhatunk bárhová, hogy ha valami kimaradt, be tudjuk pótolni. Lesz mit, és lesz miből, de azért megemlíteném, hogy egy bizonyos osztálytípus hiánya esetén a Free Playben lesznek lezárt útvonalak, és talán itt kicsit tisztábban is kimondhatná a játék, hogy mikor ne is próbálkozzunk adott útvonalakkal. Ezt valamelyest az audio viszont feledtetheti, ugyanis poénokból ezúttal sincs hiány. Minden korosztályt lefednek családi játék lévén, és a mindenki (így általam) ismeri jeleneteket is feldolgozták a sajátos stílusban. Gyakran az eredeti hangok szólalnak meg, zeneileg pedig minden a helyén van.
Mindezen talán ronthat az, hogy a kameraállás itt-ott borzalmas tud lenni (a közeli harcok során egyszerűen botrányos, és kimondom, hogy ezen bukta a nyolcast az értékelésben, nem érdekel…), esetleg bugokba is futhatunk (láttam néhányszor egy-két karaktert hipp-hopp eltűnni… érdekes), ha nincs szerencsénk, és nem kizárt, hogy az online multiplayer hiánya is megemlíthető több platformon. (Nincs nekem Krőzus.) Kooperatív van, de az osztott képernyőset szokni kell…
VII
Azért kap egy hetest a LEGO Star Wars: The Skywalker Saga, mert alapvetően jó játék, de a halasztások ellenére is vannak hibái. De tartalmában egészen tömött játéknak nevezném, és aki esetleg Star Wars-rajongó, tekintse a hetest nyolcasnak, mert szerintem a Traveller’s Tales elég szépen odafigyelt mindenre. Szépen néz ki és igyekszik hiteles maradni. Ez pedig elég ok arra, hogy egy próbát megérjen, hiszen ez a többnyire korrekt játékmenettel kombinálva általában jó recept szokott lenni…
-V-
Pro:
+ Tartalmában masszív
+ Eléggé hitelesnek tűnik
+ Audiovizuálisan helyén van
Kontra:
– A kamera néhol botrányosan tré
– Néhol szerintem leül a játékmenet
– Bugos tud lenni, az osztott képernyős multiplayert szokni kell
Kiadó: Warner Bros. Interactive Entertainment
Fejlesztő: Traveller’s Tales, TT Games
Stílus: LEGÓ akció-kaland
Megjelenés: 2022. április 5.
LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
Játékmenet - 5.6
Grafika - 8.4
Történet - 8.6
Zene/hangok - 8.4
Hangulat - 6
7.4
JÓ
Ebbe a LEGÓba nem fáj belelépni.