Miután Matsuda Yosuke, a Square Enix elnöke újévi levelében kiadós részletességgel beállt a téma mögé (ezt akkor meg is írtuk), nem kapott kitörő fogadtatást a hozzáállása.
Matsuda a japán Yahoonak adott interjút, amit a VGC aztán lefordított. Az interjúban a blockchain, a tokenek, az NFT-k iránt még mindig kifejezetten optimistán nyilatkozott. Szerinte a jóakarat helyett jutalmakat kellene biztosítani azoknak, akik a blockchainhez hasonló technológiát használja a fejlesztés során, és így lehetőség van arra, hogy innovatív és izgalmas tartalom jöhet létre a felhasználók ötleteire alapozva.
Hozzátette, hogy mostanáig a legtöbb játékban a tartalmakat befejezett termékként tették elérhetővé a játékosoknak, viszont van egy meghatározott számú játékos a világon, akik hozzá akarnak járulni a fejlesztéshez úgy, hogy érdekesebb, új módokon lehessen játszani. Szóval ő még mindig két lábbal áll a témában (és nincs egyedül: a múlt héten arról is írtunk, hogy Lord British, azaz az Ultima alkotója, Richard Garriott is erre a technológiára építve fog egy MMO-t fejleszteni), ami nem biztos, hogy ebben a légkörben jó lehet.
Itt visszatérnénk Matsuda januári levelére. Ebből idéznénk egy bekezdést: „Tisztában vagyok vele, hogy néhányan, akik „szórakozásból játszanak”, és akik jelenleg a játékosok többségét alkotják, érthető módon fenntartásaiknak adtak hangot ezekkel az új trendekkel szemben. Úgy vélem azonban, hogy lesz egy bizonyos számú ember, akinek a motivációja az, hogy „azért játszik, hogy hozzájáruljon”, ami alatt azt értem, hogy segítsen izgalmasabbá tenni a játékot. A hagyományos játék nem kínált kifejezett ösztönzést ez utóbbi csoportnak, akiket szigorúan olyan ellentmondásos személyes érzések motiváltak, mint a jóakarat és az önkéntesség. Ez a tény nem független a meglévő UGC (user-generated content, felhasználó által generált tartalom) korlátaitól. A UGC kizárólag az egyének önkifejezési vágya miatt jött létre, és nem azért, mert létezett olyan kifejezett ösztönző, amely jutalmazta volna őket kreatív erőfeszítéseikért. Szerintem ez az egyik oka annak, hogy nem volt olyan sok jelentős, a játékot megváltoztató tartalom, amely felhasználó által generált volt, mint ahogyan azt várnánk.”
Miközben az NFT-k körül nem kevés átverés, csalás történik (és az egyedi tulajdonlás sem minden esetben történik meg…), kétkedni nem árt a téma körül…
Forrás: PCGamer