TECH HÍREK – Chris Novak közel húsz évet húzott le a Microsoft Xboxának fejlesztésében, ezek után meglepő lehet a két napja tett bejelentése, miszerint felmondott a cégnél.
Chris Novak, az Xbox kutatási és tervezési vezetője, április 19-én bejelentette a LinkedIn profilján, hogy bár igazán szép emlékek fűzik a Microsoftnál töltött idejéhez, mégis úgy döntött, hogy otthagyja a céget.
„Felmondtam az Xboxnál és a Microsoftnál, és az utolsó napom április 19-e, azaz a mai.”
„2002 novemberében kezdtem az Xboxnál, így közel 20 év után tudom, hogy ez a hír sokakat meglepetésként érhet, sokak szerint pedig várható volt. Tulajdonképpen mindkettő benne van!”
Chris Novak már 2002-ben csatlakozott az Xbox csapatához, hét évig működött ott tervezési igazgatóként, olyan játékok kerültek ki a kezei közül, mint a Project Gotham Racing 2, 3 és 4, a Crackdown vagy éppen az első Forza Motorsport. 2009-től tervező építészmérnök (design architect) lett a Microsoft Studios-nál, később pedig a first-party design képviselője lett, végül 2016-ban Xbox kutatási és tervezési részlegének vezetőjeként vett részt az Xbox felvirágoztatásában. Novak későbbi, Microsoftos karrierjéhez olyan játékok fűződnek, mint a Quantum Break, a Sunset Overdrive és a Ryse: Son of Rome, illetve részt vett a HoloLens fejlesztésében is.
Elmondása szerint – bár távozásának okára nem igazán tért ki – nem a cég, vagy az Xbox ösztönözte a lépés megtételére, hanem már évek óta forgatta magában a felmondás gondolatát. Indoklása szerint az Xboxtól független (talán magánéleti?) okok motiválták arra, hogy most végül bejelentse távozását.
„A közeljövőben egy gondolkodós és pihenős időszak következik az utamban, amit néhány évvel ezelőtt ígértem meg magamnak egy munkán kívüli jelentős esemény után” – írta a LinkedIn oldalán.
„Most igyekszem majd a saját életemmel foglakozni, illetve egyfajta dizájnkörutat teszek. Aki szeretne együttműködni és dizájnról, játékról vagy termékekről beszélgetni, bátran felkereshet (iparágtól függetlenül). Azt tapasztaltam, hogy a legjobb dolgok, amiket a játékokban láttam vagy csináltam, más területekről indultak ki, és most erre szeretnék nagyban fókuszálni.”
Miután kutatási és tervezési vezetővé vált, ő lett felelős a Microsoft összes játékcsatornáján a felhasználói élmény javításán és fejlesztésén végzett munkákért.
„Imádtam az Xboxnál töltött időmet. Végponttól végpontig tartó élményeket építeni a játékosok számára kiváltság. Nagyon kevés olyan dolog van az életben, amivel az ember ekkora szenvedélyt ébreszthet az emberekben világszerte. Imádom hallgatni a játékosokat, és elképzelni a következő váratlan örömteli pillanatot. A játék csodálatos. Az Xbox mindig velem lesz.”
„Mindig az Xbox-szal, a felhasználó-központú folyamattal, és ami a legfontosabb, a számtalan játékos véleményével leszek, akik keresik a módját annak, hogyan kapcsolódjanak egymáshoz és a játékokhoz, amelyeket szeretnek. Ők azok, akikért igazán dolgozunk.”
Forrás: VGC