MotoGP 22 – Men edzsel

TESZT – Új év, új adaptáció, ismét a Milestone-tól, akik talán elveszíthetnék a licencet már, mert olyan sanda gyanúm van, hogy a funkciókat évente forgatja ide-oda a játékai között, és ezek után már inkább jobb lenne, ha a WRC után itt is valaki másnak adnának lehetőséget, mert egy idő után akármiről is van szó, le fog ülni az egész.

 

 

Wow, van menedzselés. Wow, 2009.

 

 

2009

 

Minek leírnom évről-évre ugyanazt? Kiemelem a lényeget. Szóval az idei év egyik nagy újítása az, hogy a 2009-es szezont dolgozták fel (mégpedig szerintem eléggé idióta néven. NINE Season 2009, ha jól emlékszem…), ahol 800 köbcentis motorokon versenyeztek a korszak legnagyobb motorosai (Valentino Rossi, Casey Stoner, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa a négy legfontosabb), és az egészet egyfajta dokumentumfilmes formátumba csomagolva kommentálja egy brit filmkészítő, Mark Neale. Aki Formula 1-es, nekik elég csak annyit mondanom, hogy Drive to Survive. Igaz, a mostanában jelentősen pofára eső Netflix sorozatához képest itt valóban a versenyzésen van a hangsúly, nem pedig a drámán. De ezzel az a baj, mint a többi ilyen játék esetében (F1 2021: Braking Point, GRID Legends: Driven to Glory), hogy ezek egyszeri dolgok, és jövőre huss, nem lesznek sehol. De legalább nem valami kitalált, agyonszkriptelt marhaság ez, mint a Breaking Point (meg lehet nyerni minden versenyünket, de jaj, szoros a verseny így is…?).

A 2009-es szezont teljes mértékben átemelték az olasz fejlesztők, de persze a 2022-es szezont is teljes egészében mind a három kategóriával, viszont szerintem talán pont a 2009-es szezonra hasalva jött be az, hogy több lehetősége van a kezdőknek talpon maradni, ugyanis szerintem nem csak a fékek, hanem a kormányzás és a súlyunk áthelyezésében is lehet a számítógép/konzol segítségét kérni. Van azért újítás is: az indonéziai Mandalika pálya mellett a Red Bull Ringen a sikános változatot a pilóták előtt kipróbálhatjuk (ők ugyanis augusztusban motoroznak majd az osztrák pályán). Figyelni kell a fékekre is, ugyanis az előző évi játékhoz képest itt módosítottak a fizikán. Kevésbé van pattogás, bármikor állíthatjuk a motorunk magasságát, a hátsó és első fékek külön kezelése fontos a profibb vezetéshez, és igen, meg kell szokni ezt az egészet, ám a végeredmény talán jobbnak hat, mint eddig. A pilóták arcai sokkal hitelesebbek, mint tavaly, a kezdőknek a MotoGP Academy egy korrekt tutorial módot jelent (végre, valahára), és a menedzseri karrier nagyon hasonló a WRC-sorozatban látottakhoz. A stábunk a felelős a motor, az elektronika, az aerodinamika és a váz fejlesztéséért, de azért jobb lenne, ha esetleg nem egyedül kellene versenyezni, vagy ha lehetnénk csak menedzserek is, nem pedig pilóták. A RIDE 4 fizikája szerintem jobb.

 

 

II

 

Ha már RIDE 4, ott volt dinamikus időjárásbeli váltás. Itt miért nincs? Miért nem lehet száradó, vagy egyre nedvesebb pályán versenyezni? A Codemasters ezt több éve megvalósította az F1 játékokban. Ha mi leesünk a motorunkról, vissza kell rohannunk hozzá, hogy útra kelhessünk (ez tavalyi újítás…), akkor a gépnek miért van csak simán respawnolása? Ők megmaradtak a 2021 előtti hirtelen úton termek hülyeségben. Mi a csudáért van már megint DLC a megjelenés napján? 5 eurót, 1900 forintot kérnek azért, hogy többszörös reputációs pontot és fejlesztési adatot kapjunk a karrier módban? Miért nem szólalnak fel mások a fizetős csalás ellen? Egy euró, kb. 380 forint két külön versenyruháért, ez már kajak nevetséges, ahogy az is, hogy lazán át lehet menni a pályák melletti reklámtáblákon. A játék nem nagyon tudja eldönteni, hogy mikor vágtam le egy kanyart. Ebben is jobb az F1-sorozat. A menedzselős karriermódban miért csak sima arcképek vannak 3D-s modellek helyett? Miért van olyan érzésem, hogy ez az egész elavult? Van osztott képernyős multiplayer, wow! Tényleg ezzel kell hirdetni egy játékot? Nos, a multiplayer ugyanúgy privát és nyilvános lobbis, és szerintem ez is fél év múlva már csak a hardcore játékosokat tartja meg, és mindenki más tovább áll valami komolyabb játékra. A karriermód en bloc ugyanaz, mint egy, kettő, sok évvel ezelőtt. Legalább adaptív nehézségi szint van, úgyhogy többnyire, alapvetően korrekt az élmény, de könyörgöm, lehet ennél jobbat is. Vagy nem tudnak, vagy nem akarnak javítani.

 

 

61Y62

 

…volt a pécsi 63-as járat eredeti neve, és legyen akkor ez a pontszám, azaz kap egy hatost. A MotoGP 22 nem nagyon tud újat felmutatni a menedzselésen és a 2009-es szezonon kívül. Legalább a kezdőknek kicsit komolyabb segítséget nyújtanak, ami jó, mert nem mindenki hardcore motoros, aki az első melegebb tavaszi napon két kerékre kel. Úgyhogy a játék többnyire hozza a szintet, de a körítés megint olyan satnya és minimális, hogy inkább azt mondom, maximum olcsóbban érdemes beszerezni, vagy talán még úgy sem. Remélhetőleg itt nem lesz az, amit az Electronic Arts és a Codemasters tett (F1 2016-18? Nem lehet már megvenni őket. Denuvo? Megmaradt bennük.) Lehet tippelni, hogy a 2023-as felvonásban mivel hirdetik majd a játékot…

Köszönet a Magnew-nak a tesztkód biztosításáért.

-V-

Pro:

+ A 2009-es szezon dokumentumfilmesített kiadása…?
+ Fejlődött a fizika
+ Komolyabb tutorial

Kontra:

– Miért is nincs dinamikus időjárás?
– Hol van a fejlődés?
– A gép zakózás után lényegében csal


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: gyorsasági motoros világbajnokság játékadaptációja

Megjelenés: 2022. április 21.

MotoGP 22

Játékmenet - 7.6
Grafika - 5.9
Fizika - 7.4
Zene/hangok - 7.1
Hangulat - 3.5

6.3

KORREKT

2009, fizika, menedzselés. Enélkül sehol sem lenne.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Grabbing controllers since the middle of the nineties. Mostly he has no idea what he does - and he loves Diablo III. (Not.)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu