A 2000-ben megjelent játék írója és vezető tervezője nem zárkózik el attól, hogy egy remake, vagy legalább egy remaster megvalósulhasson.
A Spider-Man 2000 őszén jött ki PS1-re és N64-re (volt egy GBC port is, de az más…), majd 2001-ben a SEGA Dreamcast, végül a PC is megkapta a már nem létező Neversoft játékát. A Neversoft a Tony Hawk’s Pro Skaterben használt (de amúgy a Bruce Willisszel támadó Apocalypse-ból eredeztethető!) engine-t vette át, és volt már átjárás a gördeszkázás és a pókhálózás között: Pókember a Tony Hawk’s Pro Skater 2 egyik titkos karaktere volt.
Pókember nagy sikernek örvendett, miközben már a PlayStation 2 is elstartolt, és Chad Findley, aki a játék írójaként és vezető tervezőjeként dolgozott rajta, a GamingBible-nek elmondta, hogy ő szívesen dolgozna egy felújításon. Findley szerint egy teljes 3D-s város megvalósítása akkor nem volt könyű, és a falon mászással is volt bajuk rendesen. Előbbinél a technikai akadályokat a történettel ködösítették el… és ezért volt a város felszíne maga is ködbe burkolt.
A valódi építészeti felületeken mászás azért volt kihívás, mert bár az alap mászósdi jól működött, de amikor épületekre és szobákra terelődött a hangsúly az ő furcsa szögleteikkel és felületeikkel, a vezető programozónak, Dave Cowlingnak meggyűlt a baja velük, de szemmel láthatólag jó eredményt adott ki a kezei közül.
Bár ő nem utasítaná el, hogy felújítsa a játékot, a licenszelési és elfogadtatási folyamatok manapság szerinte rémálomba illőek… Ő imádja Pókembert, mert egy remek, nerd (okostojás) karakter volt pozitív üzenetű témákkal és történetekkel, amik eközben továbbra is izgalmasak és szórakoztatóak voltak. Findley szerint manapság ilyesmire szükség lenne.
Ki tudja, talán kiköt az Insomniac Gamesnél, és mondjuk a Marvel’s Spider-Man 2-be el tudnák dugni az elképzelését egyfajta bónuszjátékként. Hiszen a Sony-nak ott vannak a jogok, de az Activision Blizzardtól (vagy addigra a Microsofttól?) átvenni a Neversoft-hagyatékot nem lesz egyszerű…
Forrás: PSL