Ciklikusan felbérelt fejlesztők alacsony fizetésért, miközben elvárják a túlórázást, és nem sok extrát kapnak ezeken túl a japán cégtől…?
Egy amerikai, szerződésessel a Nintendonál dolgozó alkalmazott ki lett rúgva, miután egy meeting során a szakszervezetiesedés lehetőségét felvetette. Ez egy munkaügyi panaszhoz vezetett, miszerint a Nintendo megsértette az NLRA-t (National Labor Relations Act, magyarul az amerikai nemzeti munkaügyi kapcsolatokról szóló törvény). Ebbe a Kotaku mélyebben is belenézett, és a per indítására szánt dokumentumok benyújtása után tíz jelenlegi és ex-alkalmazott beszélt a site-tal. Mind azt mondják, hogy a nagy N kihasználta őket.
Kiemelték, hogy a munkakörülményekről beszélés bosszúhoz vezethet a cégen belül, és sok különbség van a teljes munkaidővel felvett dolgozók és a szerződésesek között. Például az órabérükben is van eltérés: a szerződéssel ott dolgozók legtöbbször csak 16 dollárt, ~5510 forintot kapnak óránként, és csak néhányan jutnak el a 20 dollárig, ~6890 forintig… és ez bár magyar szemmel nézve rengeteg, ki kell emelni, hogy az amerikai Nintendő főhadiszállása a Washington állami Redmondban van (itt van ugyebár a Microsoft központja is…), közel Seattle-höz, ami a Kiplinger tíz legdrágább amerikai városos listáján a 15. helyet érte el. Azaz: alacsony a fizetés ahhoz, hogy rendesen megélhessenek belőle…
Az ideiglenesen felbérelt fejlesztők mondhatni egyedi alkalmazási ciklust tapasztalhatnak. A Kotaku forrásai szerint az ügynökségek gyakran 11 hónapos szerződéseket adnak, és kötelező a két hónapos szünet, mielőtt újabb szerződést kaphatnának. Szóval ez sem nagyon segít a helyzetükön, miközben a nagy N elvárja tőlük, hogy ugyanolyan termelékenyek legyenek mint a teljes munkaidejűek, így túlórázniuk is kell…
A Kotakunak az egyik forrás elmondta, hogy nehéz volt felszólalni a túlórázás ellen, mert a japán kollégák sokkal többet csinálnának, hogy ezzel is egy szinten legyenek velük. A site amúgy egy másik témát is leleplezett: megtudhattuk, hogy milyen a Nintendo egyik amerikai Joy-Con javítóközpontjában, egy külsős cégnek dolgozni. Nagyok a követelmények, magasak a javítási kvóták, amik nem változnak attól függetlenül, hogy mennyi kontrollert kellett egyáltalán javítani, vagy hogy mennyien is dolgoznak éppen ott…
Ez nem hangzik valami jól.
Forrás: Gamesindustry