TECH HÍREK – A közösségi média nagy üzlet, és ez fontos változás lehet, amelyet a videójátékos kiadók enyhén szólva sem fogadnak kitörő lelkesedéssel.
A hét elején Elon Musk beváltotta ígéretét a Twitter felvásárlására, a közösségi médiavállalat bejelentette, hogy elfogadta Musk 44 milliárd dolláros ajánlatát.
A legtöbb mérés szerint a Twitter nem a legnépszerűbb közösségi oldal. A mérőszámok szerint a Twitter gyakran jelentősen lemarad más közösségi platformok, például a Facebook és az Instagram mögött. Ennek ellenére a Twitter szerves platformmá vált a játékiparon belül, mivel mind az egyes játékfejlesztők, mind a cégek nagymértékben használják a platformot munkájuk, játékaik népszerűsítésére, illetve minden olyan gondolat megosztására, amelyet alkalmasnak tartanak a tweetelésre.
„A Twitter általában nagyszerű kapcsolatépítő eszköz a fejlesztők számára – a trending hashtagek, a tanácskérés, a munkák vagy portfóliók retweetelésének lehetősége, és csak úgy mellékesen a tweetekre való válaszadás sok embernek segített abban, hogy kapcsolatba kerüljenek egymással” – mondja Victoria Tran közösségi igazgató az Inner Sloth, az Among Us fejlesztőinek munkatársa.
A Twitter könnyen elérhető a fejlesztők számára, és azonnal összeköti őket a játékosokkal, tartalomkészítőkkel és újságírókkal – mondja Tran. A vállalatok számára pedig olyan előnyei vannak a Twitternek, amelyek a konkurens platformokon nem léteznek.
„A Twitter a tartalom előállítása szempontjából is viszonylag kevesebb energiát igényel – a szavakra összpontosít, míg más platformok, például az Instagram és a TikTok több munkát igényelnek a képekkel vagy videókkal” – teszi hozzá Tran. „Gyorsabb módja a kapcsolatteremtésnek, és a Facebookkal ellentétben nem feltétlenül kell barátként kérni az embereket ahhoz, hogy cseveghessünk velük”, bár ez utóbbi persze a maga problémáival jár.
De a legtöbb játékfejlesztő, az indie-ktől az AAA-kig, értéket talál a Twitter közösségi hálózatokhoz való hozzáállásában. Két AAA játékfejlesztő, akik jelenleg nagy stúdióknál dolgoznak és névtelenségüket kívánták megőrizni, elmondták, hogy az első nagy játékipari állásaik közül néhányat a Twitteren keresztül kapták meg
A Musk által a Twitter felvásárlásáról szóló hírek azonban a Twitter legjelentősebb felhasználóinak, köztük a videojáték-iparban dolgozóknak a körében is heves reakciókat váltottak ki. Musk, aki leginkább a Tesla elektromos autógyártó cég alapítójaként ismert, maga is jelentős Twitter-felhasználó, aki a fiókjába számos vállalkozásáról szóló elmélkedést, kéretlen tanácsokat ad a mindennel IS kapcsolatban, és néha mémeket is posztol. Megváltoztathatja-e ez az ember a Twittert, és ha igen, mi fog történni?
Musk „szólásszabadság-abszolutistaként” jellemzi magát, és a múltban már tweetelt arról, hogy mit szeretne megváltoztatni a Twitteren. Musk többször kiállt a „szólásszabadság” erényei mellett, és a Twittert „digitális főtérnek” nevezte, többek között a felvásárlást követő nyilatkozatában is.
Az egyik terület, ahol Musk ezt az elképzelést kibővíthetné, az a szabályok lazítása lenne, amelyek arra vonatkoznak, hogy a felhasználók mit tweetelhetnek és mit nem. Az illegális tartalomtól eltekintve Musk nemrég egy TED-konferencián azt mondta, hogy hagyná, hogy létezzenek „szürke zónás” tweetek, amelyek engedélyt adhatnak a zaklatásnak és a trolloknak.
Ez a legaggasztóbb lehetőség Musk átvétele után a szakemberek számára, akik a legnagyobb videojátékos cégek Twitter-fiókjait vezetik.
Egy észak-amerikai AAA-stúdió közösségi média szakembere az IGN-nek elmondta: „Már most nagyon óvatos reakciót látunk a Twitter felhasználói körében, különösen azok körében, akik a platformon zaklatás és visszaélés áldozatai vagy szemtanúi”.
A névtelenséget megőrizni kívánó alkalmazott, tekintettel arra, hogy cégük még nem adott ki hivatalos közleményt, hozzáteszi, hogy szakmai szempontból a normák bármilyen lazítása a közönség elvesztéséhez vezethet.
„Hónapokat és éveket töltöttünk azzal, hogy közönségünket ezen a platformon ápoljuk, nagyon aggódunk amiatt, hogy a ‘szólásszabadság’ ürügyén még több visszaéléstől való félelmükben úgy dönthetnek, hogy elhagyják azt. A tartalom moderálása és jelentése már most is probléma.”
Musk retorikája megrémítette a közösségi média szakembereit, akik már így is nap mint nap küzdenek a változó algoritmusokkal és a változó trendekkel. Bár a Twitter nem tökéletes, Musk felvásárlása azzal fenyeget, hogy a közösségi médiával naponta foglalkozó embereket ismeretlen vizekre sodorja.
„A Twitter már régóta a videojáték-fejlesztők és -kiadók elsőszámú platformja, és a könnyű kezelhetőség és az elérhető közönség miatt fontos volt, hogy erre a platformra támaszkodjanak” – mondja Colin Cummings, aki az Evolve PR közösségi médiát és közösséget vezeti. „Ha ezt bármi megzavarja, vagy rontja, akkor a közösségi és közösségi média menedzserként betöltött szerepem csak még fontosabbá vált.”
Hogy egyértelmű legyen, Musk átvétele a Twitter felett még nem véglegesített, és nem világos, hogy pontosan milyen változások jönnek a szolgáltatásban. Musk eddig csak azt ígérte, hogy új funkciókkal bővíti a Twittert, többek között az algoritmus nyílt forráskódúvá tételével, a spamrobotok legyőzésével és „minden ember hitelesítésével”.
A Twittert munkára használó szakemberek számára azonban aggodalomra ad okot, hogy jelenleg egyszerűen nem állnak rendelkezésre életképes alternatívák a Twitterre. „Nincs tökéletes helyettesítője a Twitternek, és extra keményen kell dolgoznunk a közönségünk kiépítésén, a közösség kurátori munkáján, valamint az olyan alapvető kommunikációs eszközeink létrehozásán, mint a blogbejegyzések vagy hírlevelek” – mondja Cummings.
Aggodalomra ad okot, hogy „a Twitteren központosított játékközösség széttöredezik, és tucatnyi különböző helyre szakad szét.”
„Sok pénzért vette meg a Twittert, és úgy érzem, naivitás azt mondani, hogy semmi sem fog változni. Csak reménykednünk kell, hogy ez jobbra fordul, vagy csak egy oldalirányú lépés lesz,” – tette hozzá a szakember
Mások számára a közösségi média már eleve olyan kaotikus terület, hogy Musk Twitter-felvásárlása csak a legújabb változás a sok közül, amely hatással van egy olyan létfontosságú munkára, amelyet a tájékozatlanok szerint gyakornokok végeznek.
„A közösségi médiaoldalak jönnek és mennek” – mondja Tran. „A Facebook volt az a hely, ami sokáig extra fontosságú volt, mostanra azonban az organikus elérhetősége szinte megszűnt. A TikTok a menő új dolog. A Vine halott. Csak egy újabb milliárd dolláros vállalat – vagy ebben az esetben személy -, amelyik izmozik, miközben mindenki más jól megszívja. Már megszoktuk.”
Forrás: IGN