Yoshida Naoki (azaz Yoshi-P), a Final Fantasy XVI producere egy kissé szokatlan helyen adott új életjelet a játékról, amit a Square Enixnek hamarosan komolyabban is be kellene mutatnia, ha az ígéretét be szeretné tartani…
Nos, Yoshida a Uniqlo legújabb, ingyenes, a ruházati cég boltjaiban kaphato UT magazinban beszélt a Final Fantasy XVI-ról. Az interjú azért készült vele, mert a Uniqlo és a Final Fantasy közösen dolgozik a franchise 35. évfordulóján. Az interjúban Yoshida azt nyilatkozta, hogy „a tizenhatos végső fantázia” a fejlesztés utolsó szakaszában jár. Egyjátékos alkotásként a Final Fantasy XVI célja a történet és a játékmenet élményének egyesítése lesz.
Az online játékoktól eltérően (ahol egyszerre több játékos is ábrázolva van) a Final Fantasy XVI egyedülálló fókusszal rendelkezik. Ezért Yoshida úgy véli, hogy sokkal nagyobb immerziót, elmerülést fog kínálni a játék története. Szerinte eléggé mély lett. Azt reméli, hogy a felnőttek, akik megértik a társadalom szabályait, és eltávolodtak a franchise-tól, mert „a való világ nem olyan könnyű mint egy videojáték”, emlékezni fognak arra a lelkesedésre, amivel korábban rendelkeztek. Ez volt a fejlesztők elképzelése, ahogy a Final Fantasy XVI-ot fejlesztették.
A probléma viszont ott van, hogy a Square Enix korábban azt ígérte, hogy a játékból tavasszal fognak közölni több részletet. Ennek már két hónapja eltelt, úgyhogy májusban a japán kiadónak mindenféleképpen beszélnie kell a Final Fantasy XVI-ról. Lehetséges, hogy a Sony is bele fog szólni az ügybe, ugyanis a játék PlayStation 5-re készül, így nem kizárt, hogy egy State of Play során mutathatják be komolyabban, hiszen így Jim Ryanéknek lenne egy műsoruk, amiben egy (időzített) exkluzívot bemutathatnak, és a Square Enixnek sem kell a marketinggel olyan sokat foglalkoznia.
Csak ketyeg az a fránya óra, úgyhogy előbb-utóbb sort kell keríteni a Final Fantasy XVI bemutatójára, de mivel még megjelenési dátum/időszak sem ismert, jobb, ha inkább türelmesek leszünk.
Forrás: Gematsu