A FromSoftware PlayStation 4-exkluzív játéka, a Bloodborne is nagy hatással volt a japán kiadóra, de azok a tervek végül nem valósultak meg.
A minap a Square Enix tartott egy NieR Re[in]carnation x Final Fantasy XIV Collaboration Special nevű közvetítést, ahol Yoshida Naoki (azaz Yoshi-P, a Final Fantasy XVI producere), illetve Saito Yosuke (a NieR-sorozat producere) beszélgetett. Yoshida visszautalt arra, hogy a „tizenhatos végső fantáziával” kapcsolatban tavasszal fognak további részleteket közölni, majd megkérdezte Saitótól, hogy számára ez az időszak mit is jelent. Erre ő annyit mondott, hogy a Final Fantasy XIV és a NieR Re[in]carnation közötti kollaboráció kora nyáron jön, ami már a jövő héten jön, és szerinte tavasz és kora nyár között tartunk.
Yoshida erre annyit mondott, hogy a Final Fantasy XVI új videója már készen van, de több indokból is el lett halasztva, és szerinte hamarosan meg fog jelenni. Saito más anyagokat is látott belőle, és le volt nyűgözve Yoshida csapatának munkájától, mire ő annyit mondott, hogy Saito kuncogott annak láttán, hogy mennyire jó munkát hoztak össze. A fejlesztők elképesztő erőfeszítéseket tettek, de most már a végigjátszással, a finomhangolássa, a debuggal, és az optimalizációval foglalkoznak, így ez még el fog tartani egy kis ideig, de szerinte elég szépen összeállnak a dolgok, de egy kicsivel több időt még erre a területre szánniuk kellene. Szóval a Final Fantasy XVI PlayStation 5-re készül, és talán nem is kell sok idő, mire megjelenik.
De van itt egy másik téma is: Yoshidának van egy könyve, a Yoshida Uncensored, ami a ResetEra fórumon lett kitárgyalva. Ebben szó van arról, hogy egy Bloodborne-szerű IP-n dolgozott Takai Hiroshival, Minagawa Hiroshival, illetve Maehiro Kazutoyóval. Az IP végül törölve lett, és a FromSoftware játékának megjelenése előtt fejlesztette a Square Enix a projektet.
Minagawa arról viccelt, hogy pánikolt a Bloodborne-hoz való hasonlóság miatt. Azonos fegyverek és lőfegyverek, mindez gótikus stílusban, tette hozzá Takai. Yoshida pedig azt mondta, hogy amikor először látta a Bloodborne-t, elgondolkodott, hogy hol látta ezt? Egy hardcore akciójáték lett volna sci-fi elemekkel. Lett volna egy öt játékos multiplayer mód, ahol 1v4 felállásban az egyedül harcolónak erősebb képességei lettek volna. Ha a gyilkos meghalt, akkor viszont törölve lett volna a karakter, és újra kellett volna kezdenie. Ezért tekinti Yoshida könyörtelennek a rendszert. Szerinte a játék bukott volna, ha megjelenik. Egy évvel a fejlesztés után már problémákba futottak, és Takai szerint 6-8 hónap kellett, hogy kialakuljanak a dolgok, de túl sok kísérletezés történt, amiből frusztráció keletkezett.
Talán nem lesz ez a helyzet a Final Fantasy XVI-tal.