Gilbert ugyanis pontosan ezt a művészeti stílust akarta elérni a Monkey Island új részében.
Gilbert, a Monkey Island egyik fő alkotója egy blogposztban fejezte ki, hogy mennyire „szomorú” amiatt, hogy az internetes közösség nem adott kifejezetten pozitív visszajelzéseket a Return to Monkey Island művészeti stílusa miatt, ugyanis eltérés van az eredeti részek, illetve a készülő felvonás között. Szerinte ironikus, hogy a hardcore Monkey Island rajongói táborból néhányan mondják azt, hogy nem neki kellene a játékot létrehoznia, amit ő szeretne megcsinálni. Ezen kommentek olvasása pedig szomorúvá teszi őt. A Return to Monkey Island művészeti stílusa nem épp az, amit ők akartak vagy elvártak, hanem olyan, amit Gilbert óhajtott megvalósítani.
Rex Crowle vezeti a Return to Monkey Island művészeti ágazatát. Ő korábban a LittleBigPlanet, a Tearaway, illetve a Knights and Bikes művésze és tervezője volt, és a Twitteren erősítette meg, hogy valóban Gilbertel dolgozik most. Gilbert pedig nem volt rest Crowle-t megdicsérni a blogposztjában: őt egy lenyűgöző kreatív erőnek tekinti, és most egy csapatnyi hihetetlen művész, animátor, hangtervező, programozó és tesztelő jött össze, aki a szívét-lelkét beleönti a játékba. Szerinte ezt gyönyörű látni, játszani és hallgatni.
Gilbert legutóbbi játéka a saját stúdiójából, a Terrible Toyboxból jött ki még 2017-ben. Ez a Thimbleweed Park volt, és előtte még a Double Fine-nál dolgozott, ahol 2013-ban a The Cave-et adta ki. Úgyhogy a veterán illető nem gyakran jelentkezik játékkal. Joggal mondhatjuk, hogy az, hiszen 1995-ig a LucasArtsnál dolgozott. Előtte 1990-ben és 1991-ben létrehozta a Monkey Island első két részét, a cég pedig nélküle három további epizódot készített (The Curse of Monkey Island (1997), Escape from Monkey Island (2000) Tales of Monkey Island (2009)).
Egy kalandjátékról van szó, úgyhogy klasszikus stílusra lesz érdemes felkészülni a Return to Monkey Island esetében, ami elvileg idén meg is jelenik, de még kérdéses, hogy PC-n kívül mire.
Forrás: VGC