És ezt valószínűleg csak úgy fogja megtenni a japán kiadó, ha azok a nemrég kitűzött célok elérésében segíteni fognak.
A Square Enix ugye eladta az Embracer Groupnak a Crystal Dynamics, az Eidos Montréal és a Square Enix Montréal, illetve pl. a Tomb Raider és a Deus Ex pakkját potom pénzért, és a japán kiadó nyíltan beismerte, hogy a blockchain, a mesterséges intelligencia és a felhő körüli befektetésekre megy az ebből származó bevétel. Pénteken viszont a japán kiadó közölte pénzügyi eredményeit, és ebben megemlítette, hogy miért is történt meg a külföldi jelenlétük visszavágása.
A Square Enix szerint folytatólagos nvekedést érhet így el a céges erőforrások megválasztásával és összegyűjtésével; a tokiói főhadiszállás és a külföldi játékkiadás jobban passzolhat egymáshoz, és az előző bekezdésben már említett blockchain/MI/felhő trióra koncentrálhat így a kiadó, ami át akarja szabni a Digital Entertainment (azaz a játékokra összpontosító) portfólióját részben új IP-k alkotásával, az integrált csoportirányítással, a játékfejlesztési képességük növelésével, illetve a stúdiókkal kapcsolatos bővítésekkel. Tehát új stúdiókat akar beszerezni a kiadó, de csak olyanokról lehet szó, ahol az NFT és a blockchain nem tabutéma…
De a Square Enix megemlítette még a Balan Wonderworldöt is, ami miatt Naka Yuji (aki amúgy a SEGÁnál a Sonic IP mögött fontos szereppel bírt, de meg lehetne említeni a NiGHTS Into Dreamset is…) beperelte a japán céget, ugyanis fél évvel a játék megjelenése előtt eltávolították őt a rendezői posztból, és szerinte megalázó, hogy mennyire félkész állapotban adták ki végül a játékát. Erről Naka több tweeten keresztül is beszélt még áprilisban, ám most jött hivatalos reakció a Square Enixtől, és erről a Bloombergnek tudósító Mochizuki Takashi számolt be.
De, ismervén a japán kiadó mentalitását (mondhatni a PC-seket a hátuk közepére kívánják: a Capcom és még a SEGA is gyakrabban veszi ki a játékaiból a Denuvo DRM-et mint a Square Enix…), nem meglepő, hogy először csak annyit mondtak, hogy valóban egy per indult ellenük, de amit ezután nyilatkozott a Matsuda Yosuke vezette cég, az már egyszerűen elképesztő! A Square Enix konkrétan bizalommal ajánlja a játékosoknak a Balan Wonderworldöt… holott Naka szerint messze nem úgy jelent meg, ahogy ő ezt elképzelte!?
Ezek után nem csoda, hogy Naka nagyon dühös: 2020-ban, nem sokkal a játék bejelentése után azt mondta, hogy a Balan Wonderworld volt az „egyetlen esélye” egy platformer megvalósítására, miután 2006-ban távozott a SEGÁtól…