„A Metacritic régen nem határozza meg, hogy egy játék mennyire kelendő” – mondja a Saber főnöke, az Evil Dead: The Game kiadója

Miután mind az Evil Dead: The Game, mind a World War Z sikert aratott, Matt Karch, a Saber vezérigazgatója szerint a játékok a Metacriticen túl is kereshetik a sikert.

 

Jó hetet zárt az Embracer Group és a Saber Interactive: miután a kiadó/fejlesztő kombó bejelentette, hogy az Evil Dead: The Game kevesebb mint egy hét alatt 500 000 példányban kelt el, világossá vált, hogy van étvágy a többjátékos horrorok iránt – ezt a trendet az olyan játékok, mint a Dead by Daylight elsöprő sikere segítette népszerűvé.

Az Embracer Group negyedik negyedéves beszámolójának bemutatója során a Saber Interactive vezérigazgatóját, Matthew Karchot az Evil Dead: The Game megjelenéséről kérdezték, a prezentáció házigazdája pedig felhozta a játék kritikai pontszámait, amelyek szerinte „nem fantasztikusak, de a műfajhoz képest elég szolidak”.

Karch erre reagálva megjegyzi, hogy a Saber csapata „kellemesen meglepődött” az eddigi pontszámokon, amelyek – eddig – meghaladták a csapat belső célkitűzéseit. „A másik dolog, amit megtanultunk” – folytatja Karch – „az, hogy azok az idők, amikor a Metacritic pontszám határozta meg, hogy egy játék mennyire jól fogy, már régen elmúltak”.

A játékokat manapság a „közösségi média, az influencerek és a hírverés révén adják el, Karch szerint”.

A játékokat magának a terméknek a minősége adja el, függetlenül attól, hogy a játék milyen jól teljesít. Tudok olyan játékokat mondani, amelyek 8-as és 9-es pontszámot kaptak, és elmondhatom, hogy a kiadók azt kívánták, bárcsak soha ne adták volna ki őket. Szép dolog kitenni egy plakettet a falra, de ha nem engedheted meg magadnak a szöget, hogy felakaszd a plakettet, akkor mi értelme, nem igaz?”.

Az Elden Ringre és a 2022-es év eleji piaci dominanciájára utalva Karch kifejtette, hogy nehéz egy játékot elindítani (és pénzzé tenni), amikor egy ilyen „óriáscég” körül kell működni, de a fejlesztő megtanulta, hogy „rengeteg módja van a termék pénzzé tételének a megjelenés után”, és hogy „még a prémium játékok sem arról szólnak már, hogy beteszik egy dobozba, remélik, hogy az első hónap jól megy, és elfelejtik”.

Karch szerint az Evil Dead: The Game esetében mind a felülvizsgálat, mind az eladások jobban alakulnak, mint amire a kiadó számított, és egy kicsit meglepte a siker. A vezérigazgató megjegyzi, hogy a kezdeti kiugrást támogatandó, továbbra is hosszú DLC-menetrenddel fogják támogatni a játékot, mert „ha egy játéknak hosszú a farka, akkor azt támogatni kell”.

Ha pedig többet szeretnél az Evil Dead: The Game-től, ne aggódj – Karch úgy hivatkozik a játékra, mint „egy új franchise első darabjára”, és többször is utal a cím „erős lábaira” és „hosszú farkára”. Tehát a Saber által már lefektetett kiterjedt ütemtervet leszámítva, valószínűleg számíthatsz arra, hogy más játékok is folytatják Sam Raimi kultikus sorozatának örökségét.

Karch azt is megjegyzi, hogy a Saber – amelynek több mint 50 címe van készülőben – tervei között szerepel „hasonló játékok kiadása, amelyek hasonló múltbeli horrorlicencekre támaszkodnak”, és a játékpiac egy új területét fedezik fel.

Karch egyelőre azt várja, hogy az Evil Dead: The Game „továbbra is nagyot rúgjon”.

Forrás: VG247

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu