A DC Universe Online készítőitől származó nagyszabású Marvel MMO játékról csak tavaly derült ki, hogy készül.
A Daybreak Game Company-nál fejlesztés alatt álló Marvel MMO projektet törölték. Az Enad Global 7, a Daybreak anyavállalata ma bejelentette, hogy ahelyett, hogy egy teherautónyi pénzt ölnének a játék megvalósításába, inkább egy csomó kisebb projektre osztják szét, köztük a már létező MMO-k, a Lord of the Rings Online és a DC Universe Online frissítéseire.
A „Marvel IP-alapú masszívan multiplayer online játék” létezéséről az EG7 2021 végén tartott befektetői prezentációján derült fény. A vállalat akkor azt mondta, hogy az új játék egy hosszú távú projekt, így leghamarabb 2023-ig nem várnak többet róla. Azóta azonban megváltoztak a vélemények.
„A fejlesztési kockázati profil, a beruházás nagysága és a csoport hosszú távú termékportfólió-stratégiája újraértékelése alapján az igazgatótanács úgy döntött, hogy megváltoztatja a fejlesztési prioritásokat, és a csoporton belül átcsoportosítja az erőforrásokat, hogy alternatív hosszú távú projektekre összpontosítson” – áll az EG7 közleményében(új lapon nyílik meg).
„A vállalat a következő három évben több mint 500 millió svéd koronát (50,7 millió dollár) tervezett befektetni a Marvel projektbe. A vállalat most ezt a befektetést több, kisebb méretű projektre fogja diverzifikálni a csoporton belül, beleértve a korábban bejelentett nagyobb fejlesztéseket a The Lord of the Rings Online-hoz és a DC Universe Online-hoz, valamint új játéklehetőségeket az első féltől származó, eredeti IP-inkkel.”
Az EG7 közölte, hogy a törlés következtében 230 millió svéd korona (23,3 millió dollár) értékű leírást – lényegében pénzügyi veszteséget – fog elkönyvelni. A vállalat nem nyilatkozott a fejlesztés leállításából eredő esetleges elbocsátásokról, de a Daybreak az elmúlt években több körös létszámleépítésen esett át(új fülön nyílik meg), amelyek legalábbis egy részét állítólag egy korábbi Marvel MMO projekt(új fülön nyílik meg) 2018-as törlése ösztönözte.
Furcsának tűnhet, hogy a Daybreaknek ennyi gondja volt egy Marvel-játék megvalósításával, tekintve az MCU hatalmas népszerűségét, de nem ez az egyetlen, amelyik küzdött: A Crystal Dynamics által fejlesztett és a Square Enix által 2020-ban kiadott Marvel’s Avengers szintén híresen nem talált jelentős közönséget a nagyszabású licenc ellenére.
Forrás: EG 27