Fél órányi PlayStation-hírre számíthatunk napokon belül, és a nyár folyamán nem lenne meglepő, ha a Sony bejelenti, hogy további felvásárlásokról született megállapodás.
A Sony a PlayStation Blogon közölte, hogy magyar idő szerint június 3-án 0 órakor (tehát 2-án éjfélkor, hogy ne legyen megtévesztő!) jön az új State of Play közvetítés, amit YouTube-on és Twitchen is figyelemmel követhetünk. A fél órás műsorban új bejelentések, rövid ízelítők és új hírek is lesznek. A Sony „külsős, third-party partnereinek is lesz pár izgalmas bejelentése” (és itt szinte BIZTOS, hogy a Final Fantasy XVI köztük lesz a Square Enixtől). A rövid betekintések a PlayStation VR2-re készülő játékokra vonatkoznak.
A VGC leírta, amit Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója mondot a további felvásárlásokról (az M&A az angol merger & acquisition, azaz összeolvadás és felvásárlás rövidítését takarja!): „Ami a jövőbeli M&A-tevékenységet illeti, a válasz erre az, hogy még egyáltalán nem fejeztük be a PlayStation Studios nem organikus növekedési stratégiáját. Ahogy a történelmi játékfejlesztési stratégiánkról áttérünk egy, a jelenleginél sokkal szélesebb és sokkal szélesebb körű piacra, nagyon valószínű, hogy nem organikus ösztönzőkre lesz szükség ahhoz, hogy ezen álmaink megvalósításá elérhető legyen. És amennyiben a potenciális célpontok illeszkednek a stratégiánkhoz és lehetővé teszik számunkra, hogy felgyorsítsuk a stratégiánk megvalósításának módját, mindenképpen fontolóra fogjuk venni a további M&A-tevékenységeket, hogy bővítsük üzleti portfóliónkat.”
Ryan ezután elmagyarázta a logikát a Sony Interactive Entertainment felvásárlási stratégiája mögött: „Rendkívül aktívak voltunk az M&A és a befektetések területén. Öt fejlesztő teljes felvásárlására vonatkozó ügyletet zártunk le; a Bungie-val és a Haven Studios-szal is folynak a tárgyalások. Stratégiai befektetések történtek a Discord, a Devolver Digital és az AccelByte cégekbe. Azt is meg kell jegyezni, hogy ez nem tartalmazza a Sony Group Corporation további befektetéseit az Epic Gamesbe. Ezeknek a befektetéseknek a célja, hogy növeljük az alapvető erősségünket a PlayStation Studiosban, de emellett olyan játékfejlesztési területeken is szaktudást szerezzünk, ahol korábban nem voltunk jelentős mértékben jelen. A tervezett Bungie-partnerség remek példa ez utóbbira.
A Bungie ma a világ egyik vezető fejlesztője és kiadója az élő szolgáltatású, live service játékok terén, és hihetetlenül izgatottan várjuk a gondolatot, hogy az ezen területre vonatkozó terveink megvalósítása során felhasználhatjuk a szakértelmüket és a tanulságaikat. Ennek megfelelően úgy véljük, hogy a SIE számos eszköze és szakértelme lehetővé teszi számunkra, hogy segítsünk a Bungie-nak megvalósítani azt az álmát, hogy a világ egyik vezető szórakoztatóipari cége legyen.”
Ryan sokkal szárazabb, üzleti fogalmakkal él mint az Xbox-vezér, Phil Spencer. Mondjuk azok után, hogy a Közel-Keletet és a visszamenőleges játéktámogatást is lebecsülte (ezekről mind beszámoltunk régebben!), inkább ki lehet mondani róla, hogy ő egy üzletember, nem pedig igazi játékos…