A Microsoft elhalasztotta a Keystone kódnevű hardver megjelenését, mert a jelenlegi változattól el fognak térni.
Hallottuk már, hogy a Microsoft olyan készüléken dolgozik, ami kb. egy USB-s pendrive méretének megfelelő. Ezt rákötjük mondjuk a TV-nkre, és azon keresztül játszhatunk a felhőből. Nos, a redmondi cég már készül egy ilyen megoldással: ennek a kódneve Keystone a cégen belül (tehát NEM így hívják majd, amikor eljut a boltokba; például a Windows Vista kódneve Longhorn volt!). A Windows Central viszont kapott egy közleményt a Microsofttól, ami időt kér tőlünk.
Az Xbox Cloud Gaminggel kapcsolatos elképzelésük változatlan maradt: a redmondi cég célja továbbra is az, hogy az emberek úgy játszhassák a játékaikat, ahogy szeretnék (az általuk választott eszközökön, bárhol; de ehhez az is kellene, hogy a szervereik működjenek, mert a Microsoft Store-ból megvásárolt, ám offline játékok DRM-je elérhetetlenné teszi azokat is… ezzel szenvedett a cég nemrég). Tavaly bejelentették, hogy a Keystone kódnevű streamelő eszközön dolgoznak, amit TV-hez, monitorhoz kötve játékra használhatunk egy konzol birtoklása nélkül is.
De (mint minden technikai utazás során) a Microsoft az erőfeszítéseit folytatólagosan kiértékeli, tanul a leckéiből, és így próbálja biztosítani, hogy a fogyasztók értékhez juthatnak hozzá. Ezért döntött úgy a cég, hogy a Keystone jelenlegi iterációjától (verziójától) elkanyarodik, és a tanult leckékből új megközelítést fog alkalmazni, hogy a jövőben még több játékoshoz juthasson el az Xbox Cloud Gaming.
Úgyhogy a júniusi Xbox E3-helyettesítő közvetítésen ne is számítsunk arra, hogy a Keystone eszköz felbukkan. Ennyi idő alatt még a világ egyik legnagyobb tech cége sem tudna a semmiből egy jól működő és megfizethető (!!!), streamelésre használható sticket létrehozni. A tömeggyártásról meg ne is beszéljünk. Így az tűnik reálisnak, hogy 2023-ban láthatjuk esetleg ennek az eszköznek a megjelenését.
Kérdés persze, hogy a cég milyen nevet fog adni neki… ebbe azért nem merünk belegondolni.
Forrás: WCCFTech