Ahelyett, hogy a Sony egyszerűen lecserélte volna a PAL régiójú (azaz 50 Hz-es, így maximum 50 FPS frame rate-tel rendelkező) játékokat az NTSC (60 Hz, azaz a manapság elvárható 60 FPS frame rate-re képes) régióra, inkább belenyúlt az effektekbe a cég. Bár ne tette volna!
Ázsiában már elérhető az áttervezett PlayStation Plus (nekünk június 22-éig kell várnunk a három kategóriás, új modellre), amiben PlayStation 1-es, PlayStation 2-es és PSP-s játékokat helyileg futtathatunk, a PlayStation 3-as játékokat pedig a felhőből streamelhetjük. A PS1-es játékoknál kiderült, hogy a belső fejlesztésű, first-party címek mind PAL régiójúak, azaz mondhatni lassabban futnak mint amire képesek lehetnek, ugyanis manapság már nincsen különbség a PAL (Európa, Ausztrália…) és az NTSC (Észak-Amerika, Japán…) régiók között. Akkoriban ezért kellett idő a konverzióra, így gyakran hónapokkal később jött ki errefelé egy játék mint a tengerentúl.
A Twitteren bukkant fel az, hogy a Sony egy patchet applikált pár PS1-es klasszikusra, hogy a PlayStation 4-en és a PlayStation 5-ön a PAL-os játékok erősebben nézzenek ki, de a megoldással a cég inkább rontott a vizualitáson, mert szellemképesnek hatnak a játékok a képkockák összemosásával. A lent megtekinthető képeken érzékelhető is, hogy mire is gondolunk.
Sony has released a patch for a few PS1 Classics on the PS4/PS5 that "improves" the PAL output.
The patch upscales the PAL code to 60hz by blending frames.
But the technique has introduced these horrible ghosting artifacts.
Here's a before and after comparison.#ps5 #ps4 pic.twitter.com/S1yphRrKuQ
— Windy Corner TV – Robert (@windycornertv) May 27, 2022
A patch jelenleg a Jumping Flash-t, az Everybody’s Golfot (Hot Shots Golf), illetve a Kurushit (Intelligent Qube) érinti, és ezt bizony a DigitalFoundry szerkesztője, John Linneman is kiemelte a PlayStation Plusos játékok teljesítményének elemzésében, az a sajtó is ütlegeli a Sony-t, hogy miért nem képes egyszerűen NTSC-s játékokat elérhetővé tenni mindenhol… Linneman amúgy kiemelte, hogy a PAL verziójú játékok alacsony képfrissítési rátáján ez a megoldás amúgy semmit nem segít.
Hivatalos indoklás nincs, hogy a Sony miért is a PAL kiadást erőlteti, de mivel az európai verziókról van szó, esélyes, hogy a több nyelv támogatása miatt döntenek az 50 Hz-es alkotások mellett. De… az angol nem olyan nemzetközi nyelv, amit alapvetően sokunknak ismernie kellene?
Forrás: VGC