TECH HÍREK – A Sony legfrissebb szabadalma arra összpontosít, hogy a játékosok hogyan kapcsolódnak be a mellékküldetésekbe, és hogyan lehet testre szabni a játékélményt.
Úgy van, immár a melléküldetések szisztémája is levédhető: a Sony egy nemrég bejelentett szabadalma szerint a játékai mostantól jobban alkalmazkodhatnak ahhoz, hogy valaki hogyan játssza őket.
Tegyük hozzá gyorsan: egy szabadalom bejelentése nem feltétlenül jelenti, hogy az adott technológia meg is valósul majd, hiszen több cég, köztük a Sony is gyakran tesz így, hogy megvédje a potenciális ötleteket. Bár ez lehet a helyzet, de ha ez a szabadalom a leírtak szerint működne, akkor úgy hangzik, hogy nagy áldás lehet a játékosok számára.
Ahogy alább látható, a Sony szabadalma azonosítja a játékosok által bejárt „aranyutat.”
Ez jelentheti a legjobb játékmenetet, történetet, jutalmakat és titkokat tartalmazó utat, de sok játékosnak van egy személyes aranyútja is. A szabadalom ezután azonosítja, hogy a játékos hogyan járja be ezt az aranyutat, valamint meghatározza a játékos helyét rajta. Ezután dinamikus mellékküldetéseket generál – amelyek nem feltétlenül azonosak vagy hasonlóak a Skyrim küldetéseihez – a játékosnak az arany ösvényen való elhelyezkedése és a játékosnak az említett ösvényen végzett tevékenységei alapján.
Általánosságban úgy tűnik, hogy ha a játékos teljesít néhányat X-ből, de figyelmen kívül hagyja az összes Y-t, a játék időközönként több X-et és kevesebb Y-t fog kínálni a játékosoknak, hogy megtartsa az elkötelezettséget, ahogy a játék kampányában előrehaladnak. Ezt az határozza meg, hogy hol tart a játékos, és valószínűleg a játék világa alapján a lehetséges események, történések és egyéb események katalógusa. Mindaddig, amíg a mellékküldetések generálása egyedi (vagy amennyire csak lehet, az), és nem a fetch questek véletlenszerű kíséretét jelenti, a Sony szabadalma ígéretesnek hangzik.
Mindez az egyes játékosok mérőszámai alapján történik majd, amelyekbe beletartozik az is, hogy a játékosok hogyan közelítik meg a fő sztoriküldetéseket, a pontos bemenetek, a régió felfedezése (mint egy város a Skyrimben), és egy megközelítő elkötelezettségi pontszám. A küldetésgenerálás az általános elkötelezettségi pontszámtól függ, így ha úgy tűnik, hogy egy játékos lelassul, taktikát vált, vagy összességében nem annyira elkötelezett, mint korábban, a játék valami újat ajánl neki.
Az általános cél az, hogy fenntartsuk és/vagy fokozzuk a beleélés képességét a játékosok körében.
Ez egy érdekes ötlet, amely testre szabhatja az egyes játékosok játékélményét, és új módszert kínál a játék mellékküldetéseinek felfedezésére. A nyílt világú formulával ellentétben, amely szerint a játékosok a térképen szétszórt tevékenységeket végeznek, és hagyják, hogy a saját kedvükre elmerüljenek bennük, ez a módszer biztosítaná, hogy a mellékküldetéseket a játékosok számára kínálják és testre szabják.
Forrás: GuardadoRapido