A két cég hasonlóan gondolkodik arról, hogy mennyire éri meg nekik a legújabb játékaikat azonnal elérhetővé tenni egy előfizetéses rendszerben.
A(z Xbox) Game Pass esetében megszoktuk már: minden Xbox Game Studios alkotás azonnal, az első naptól kezdve ott van az előfizetéses szolgáltatás kínálatában, és a legtöbb esetben a felhőből is futtathatjuk azokat a játékokat. Ezt a példát viszont a Sony nem követi az Ázsiában és Japánban már három kategóriájú, de Amerikában és Európában még a régi felállást követő PlayStation Plusszal, ugyanis a „kékek” szerint gazdasági szemszögből vizsgálva nincs ennek sok értelme (azaz pénzt buknának).
De ezzel nincs egyedül a Sony, ugyanis Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója a Gamesindustry-nak adott nyilatkozatában hasonló álláspontot képviselt. Nincs az előfizetéses szolgáltatások ellen, ugyanis a Red Dead Redemption, a Grand Theft Auto III – The Definitive Edition és a BioShock Remastered trilógia is felbukkant a PlayStation Nowon, és emiatt is tervezik a hasonló szolgálttások támogatását. Ők csak a megjelenés napjától kezdve való elérhetővé válás körül szkeptikusak: ez nem értelmes nekik, mert a fogyasztók nincsenek felkészüve ennek kifizetésére, a kiadó pedig nem tudja fejére állítani az üzleti modelljüket úgy, hogy az anyagilag nem értelmes nekik.
Zelnick hozzátette, hogy mindig is lesz egy keresztődés aközött, hogy a fogyasztó mit akar, és mire képes a kiadó. Nem tekinti értelmesnek, hogy ilyen módon tegye elérhetővé a frontvonalba tartozó tulajdonait, és a Sony szerinte minimálisan egyetért vele. A katalógusok esetében potenciálisan remek eredmények bukkanhatnak fel, mert már régóta elérhető játékokról lenne szó, és ha az áruk csökken, gazdaságilag értelmet nyerne, hogy egy előfizetői modellben is ott legyenek a tartalmak.
Zelnick végül annyit mondott, hogy a Take-Two nem egy ember véleményére alapozva működik, és ebbe ő is beletartozik. Ha a játékosok tisztán kifejezik, hogy egy játéknak a megjelenésétől kezdve egy előfizetési modell részeként is elérhetőnek kell lennie, akkor a kiadó is átgondolja a hozzáállását. Tehát: ha több előfizetője lesz a Game Passnak, akkor megfontolják…
Forrás: PSL