Ex-BioWare vezető: a fejlesztőknek átláthatóbbnak kellene lenniük a tartalmaikkal!

Aaryn Flynn, a BioWare korábbi igazgatója szerint a játékok megjelenés utáni tartalmi menetrendjeivel kapcsolatban sokkal komolyabb átláthatóságot és transzparenciát kellene alkalmazni, mert így nem okoznának csalódást a játékosoknak.

 

Flynn a VGC-nek nyilatkozott a témáról, ami nem véletlenül merült fel: a Halo Infinite és a Battlefield 2042 esetében is láthattuk, hogy a megjelenésük után eléggé ritkán érkeztek tartalmak, szóval lényegében az élő szolgáltatású (live service) modellt alkalmazó játékok érintettek. Flynn szerint a játékosok többnyire fair módon állnak hozzá az ügyhöz. Azt szeretnék, hogy remek, kifinomult játékok lennének, amik tiszteletben tartják az ő idejüket. Úgy véli, hogy a játékipar ezekben a csillagokat is leígérte, de közben alulteljesített. Gyakran ha csalódott játékosokat látunk, azért van, mert a stúdió által kitűzött elvárások nem teljesültek, és ezt ő is át tudja érezni.

Flynn pont akkor vezette a BioWare-t, amikor a live service modellel rendelkező, összecsapott Anthemet kiadták (és ennek a játéknak azóta be is fellegzett: már több mint egy éve nem kap új tartalmakat). Ő pedig azóta az Inflexion nevű csapatnál dolgozik (és itt több ex-BioWare-es fejlesztő található; Flynn amúgy a vezérigazgató), ami megtanulta a múltból a leckét: a fejlesztőknek komolyabb transzparenciát kéne alkalmazni, főleg a pandémia utáni időszakban.

Őszintének kell lenni, és ki kell mondani, hogy ez a helyzet, néhány dolog most nehéz, és több időt töltenénk el azzal, hogy valami remek eredményt adjunk ki a kezeink közül mintsem egy elsietett, félkész munkát, mondja Flynn, aki szerint a legtöbb játékos hasonlóan vélekedik. Sok választási lehetőségük van, és inkább elmennek mással játszani, ha nincs elegendő tartalmuk. Bizonyos stúdióknak ez jó vagy rossz dolog is lehet. Amúgy az Inflexion első játéka a Nightingale lesz, egy megosztott világú (mindenki ugyanabban lesz!) túlélősdi, ami az év vége felé rajtol el korai hozzáférésben a Steamen.

Flynn hozzátette, hogy a fejlesztők mindig a lehető legjobb játékot akarják megvalósítani, mert a saját fejlődésüket is szem előtt tartják, továbbá a játékosoknak is javítanák az élményt. De jön a nemzetközi stressz a pandémia miatt, ami két évig hátráltat mindent, sokan otthonról dolgoznak vagy megbetegedtek, és a munkaköri paradigmáknak is módosulniuk kellett. Ennek még egy kis ideig lesz visszhangja, és Flynn szerint egy nem minden lesz ugyanolyan mint 2020 előtt. Új valósággal ismerkedünk, de eközben tudjuk, hogy mi lett nehezebb, és mit lehet régi módon csinálni. Nincs meglepődve, hogy nagy kihívás hatalmas, ambíciózus játékokat csinálni, aminek tervét (már ha papíron lenne) a pandémia összegyűrte…

De igaza van: őszintének kell lennie a fejlesztőknek, kiadóknak, meg talán nem a live service modellt kéne erőltetni.

Forrás: VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu