Menu

Vékony jégen egyensúlyozott a Housemarque a Returnal történetével

A Sony stúdiója szerint nem volt egyszerű megvalósítani a PlayStation 5-exkluzív Returnal sztoriját.

 

A VGC idézett egy interjúból, amit később fog publikálni. A meginterjúvolt alany Eevi Korhonen volt, aki a Housemarque senior narratívatervezőjeként dolgozott a Returnalon. Ennek összetett története van, és ennek írási folyamatát egy vékony kötélen való járáshoz hasonlította, ugyanis a játékosok nem lineáris, összetettebb formában tapasztalhatják meg a sztorit.

Greg Louden, Korhonen főnöke és a játék narratíváért felelős rendezője is azt akarta, hogy mind a két oldalt feltárhassák a Returnalban. Korhonen rejtélyesebbre akarta venni, hogy a játékosok a közösséggel együtt rakhassák össze a történet elemeit, miközben Louden azt akarta (miközben ezt elfogadta), hogy legalább valamennyire képesek legyenek alapból értelmezni a Returnal történetét. A játékban amúgy rövidebb dózisokban előadják a sztorit, és úgy tűnhet, hogy véletlenszerű videórészleteket lát a játékos, de vannak hosszabb hangfelvételek és írásos anyagok is. Csakhogy ezeket nem sorrendben találjuk meg, így tényleg úgy hat a Returnal, mintha tele lenne rejtélyekkel.

Korhonen szerint nehéz ezt látni még előkészületekkel is, hogy milyen az eredmény, és csak a játékban magában lehet tapasztalni a történet tempóját, ugyanis ott már joggal lehet feltenni a kérdést, hogy a többi elemmel együtt milyen az összhatás. Az utolsó pillanatokig vágtak, szerkesztettek, továbbá szövegileg finomhangoltak, hogy minden valamelyest tisztább összképet kaphasson. Figyelemmel követte a játék subredditjét, és látta, hogy voltak jó, kisebb felfedezések, de reméli, hogy a Sisyphus-toronnyal kapcsolatban is megtalálják azt, amit a stúdió elrejtett. Ez nem olyan nagy titok, hanem egy remek filozófiai utalás a névre, de eddig senki sem találta meg, és senki sem kötötte össze a két pontot, de talán most valaki elköveti ezt. (Sziszifuszi munka…?)

A Housemarque következő IP-je a fejlesztés eléggé korai fázisában van, és nem sokat tudunk róla. Korhonen reméli, hogy a Returnalból némi kivágott tartalom átgurulhat ebbe a játékba (ami feltehetőleg PlayStation 5-re és PC-re készül). A Returnalt ambíciózusnak tekinti. Nagy célokat tűzött ki a finn csapat, de mégis sok dolgot kellett kihagyniuk (ötletek, narratívával kapcsolatos rendszerek), és reméli, hogy ezekből az elemekből lesz, amit az új IP történetébe képesek lesznek implementálni.

Forrás: VGC

Spread the love

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu