A DICE egyetlen franchise-zal fog foglalkozni a jövőben is, ami talán felvetheti a kérdést, hogy nem fognak-e ebbe a fejlesztők beleunni (vagy nem égnek-e a ki tőle).
A DICE egy új igazgatót kapott Rebecka Coutaz személyében (miután novemberben csatlakozott a céghez). Az első interjúján is átesett már a Gamesindustry-val, és itt kimondta, hogy a stúdiónak nincs ideje, hogy a Battlefielden kívül más projektekkel is foglalkozzanak, ugyanis a céljuk az, hogy a belső nézetű lövöldözős játékok piacán vezető fejlesztőkké válhassanak. Coutaz elismerte, hogy kizárólag a Battleifeld 2042-re koncentrálnak, és ezt akarják folytatni. Három éven belül vezető szerepet szeretnének az FPS-fejlesztők között, mert úgy látja, hogy a DICE ezt érdemli. Ezt a célt tűzték ki maguknak.
A Battlefield 2042 csalódást keltő rajtja után Coutaz azt mondta, hogy az utóbbi fél évben annak javítására és fejlesztésére törekedett a DICE, ami annyira bízik a termékében, hogy szerintük jó idő volt június elején elindítani az élő szolgáltatású (live service) modellt alkalmazó játék első szezonját elindítani. Erre már most „jó visszajelzéseket kaptak.” A játékosok szerinte élvezik a pályát és a tartalmakat, ezért pedig győzelemként könyvelik ezt el, mert jobban érzik magukat. A csapat a Battlefield iránt szenvedélyes, és sok veteránjuk dolgozik ott, ezért fontos nekik, hogy javítsák a játékot és annak élményét, mert a közösségnek ezzel tartoznak.
Az Electronic Arts vezérigazgatója, Andrew Wilson még májusban azt mondta, hogy a Battlefield 2042 mellett hosszútávú elkötelezettségük van, mert ez az ipar egyik nagy franchise-a az egyik nagy stúdiótól, és az elvárás az, hogy a játék növekedni fog, és nagyon fontos szerepet fog betölteni a kiadó portfóliójában a következő évek során. A Battlefield 2042 négy szezonnyi live service tartalmat fog kaponi egy év alatt, de hallottuk június során, hogy a DLC-ken egy kicsi csapat dolgozik, mert a hangsúlyt a stúdión belül már a következő játék kapta. Ezt a kiadó megcáfolta, és Coutaz is kiemelte, hogy a Battlefield 2042 csúfos rajtján való túllendülés most a DICE feladata. Szeretné, hogy a stúdió büszke legyen a játékra. Ez iránt ott van a szenvedélyük, szívüket-lelküket beleteszik, és azt szeretné, ha a DICE Európa első számú FPS-fejlesztője legyen Európában. Szóval agyondicsérte a csapatot.
Decemberben pedig azt mondta az EA, hogy egy egymáshoz kapcsolódó Battlefield-univerzum kialakítása a cél. Oscar Gabrielson, a DICE korábbi vezetője lelépett a kiadótól, míg Vince Zampella, a Respawn alapítója vette át a Battlefield vezetői székét. Marcus Lehto, a Halo tervezője is a kiadónál van: Seattle-ben egy kisebb csapatot vezérelve az a feladata, hogy a sorozat értelmes narratívával bővülhessen.
Forrás: VGC