A Creative Assembly talán végre azt csinálja, amit már közel nyolc éve várunk (egy Alien: Isolation folytatást), de érdemes-e a medve bőrére inni…?
A Creative Assembly egy új játékon dolgozik, amit egy még meg nem nevezett sci-fi FPS-nek neveztek. Ez a stúdió állt az Alien: Isolation mögött, de ők inkább a Total War-sorozat révén lehetnek ismerősek. A csapat az utóbbi négy évben egy új IP-n dolgozott, és talán 2020 novemberében hallhattunk utoljára felőlük, ugyanis ekkor a kiadó, a SEGA azt nyilatkozta, hogy bár nem az Alien: Isolation közvetlen folytatását készítette a Creative Assembly, de megerősítette, hogy egy belső nézetes lövöldözős játék készül náluk.
A GamesRadar beszámolt arról, amit a legújabb EDGE magazinban olvashatunk: itt a Creative Assembly beszélt a következő játékáról. Gareth Edmonson, a stúdió igazgatója, továbbá Alistair Hope, a kreatív igazgató többnyire szűkszavú volt a projekttel kapcsolatban, de Hope azt mondta, hogy a játék esetében a hitelességre törekedtek, illetve meg kellett érteniük a forrásanyagot, amivel dolgoztak.
Rob Bartholomew, a Creative Assembly vezető termékmenedzsere hozzátette, hogy egy új IP mellett egy új világ megteremtése is a feladataik közé tartozott. Mindent megtesznek, hogy pontosan eltalálják, amit célul tűztek ki. Meg akarják értetni, hogy mit is jelent a hitelesség egy kék óceánban vagy a napos égen, esetleg amikor egy üres papírlap található előttünk.
A Summer Game Fest 2022 során több sci-fi játékot láthattunk. Az Aliens: Dark Descent egy twin-stick shooternek tűnt (azaz a kontrolleren a két analóg kart igénybe vevő lövöldözős játékról volt szó); a The Callisto Protocol valóban a Dead Space szellemi folytatásának hatott, kiszivárgott a Fort Solis pedig egy kiszivárgott sci-fi thriller Troy Bakerrel és Roger Clarkkal… de ott volt még a Routine is, egy androidos (itt nem a Google mobilos operációs rendszerére gondolunk) kalandjáték egy elhagyatott holdbázison.
Forrás: PSL