A Stray átvette a The Day Before helyét a Steam kívánságlistáinak élén, miután a The Day Before esetében is felmerült az a vita, hogy a játékon fizetés nélküli önkéntesek dolgoztak.
A múlt hónap elején a BlueTwelve Studio bejelentette, hogy végre van megjelenési dátuma a várva várt cyberpunk macskajátéknak. És ahogy arról a PCGamesN is beszámolt, a várva várt tényleg nem túlzás, hiszen a Stray nemrég a Steam legjobban kívánságlistázott helyére került.
A Stray amúgy sem volt különösebben lemaradva, a héten előtt csak a második helyen állt, most viszont lényegében a legnépszerűbb közelgő PC-s cím lett. Nem is igazán hibáztathatunk senkit, hiszen a Stray egy nemrég bemutatott, kézzel fogható előzetesben úgy tűnik, hogy valami egészen különlegesnek ígérkezik.
Azon kívül, hogy az emberek egyszerűen csak izgatottak a Stray miatt, lehetséges, hogy más oka is van annak, hogy sikerült átvennie a The Day Before helyét. A szingapúri székhellyel rendelkező, „teljesen távoli” fejlesztő Fntastic által fejlesztett The Day Before úgy néz ki, mintha a The Division és a Day Z keresztezése lenne.
A The Day Before szintén nemrég késett 2023-ra, mivel a fejlesztést átállították az Unreal Engine 5-re. De ami még ellentmondásosabb, ahogy arról az Eurogamer is beszámolt, az Fntastic a jelek szerint fizetetlen önkénteseket használ a The Day Before fejlesztéséhez.
Az Eurogamerhez eljuttatott furcsa nyilatkozatában az Fnstastic elmagyarázta, hogy „az „önkéntes” szó a latin „voluntarius” szóból származik, ami azt jelenti, hogy „önként” vagy „saját elhatározásból”. A továbbiakban kifejtette, hogy kétféle önkéntes van, „teljes munkaidős belső önkéntesek (alkalmazottak)” a világ minden tájáról, és „külső amerikai és világméretű önkéntesek (támogatók), akik segítenek a Fnstastic termékeinek pihentetésében és felülvizsgálatában”.
Az Fntastic azt is kifejtette, hogy tavaly felvett egy lokalizációs csapatot, a Propnightot, de azt állította, hogy „a munkájuk eredménye nem volt olyan tökéletes”. Viszont „a legtöbbet újra kellett csinálni a lelkes önkénteseink segítségével”.
A lokalizációt gyakran nem tekintik tényleges játékfejlesztésnek (spoiler alert: az is), ezért szívás látni, hogy az Fntastic ilyen álláspontot képvisel a kérdésben. Remélhetőleg úgy dönt, hogy a jövőben nem vesz igénybe fizetetlen munkaerőt.
Forrás: VG247