Hódít az AMD FSR 2.0 – nézzük, jelenleg milyen nagy címekhez érhető el a támogatás! [VIDEO]

TECH HÍREK – Az AMD nemrég dobta piacra FidelityFX Super Resolution upscaling technológiájának 2.0-s verzióját (AMD FSR 2.0), és úgy tűnik, hogy a mesterséges intelligencia egy csomó népszerű cím esetében működik.

 

 

Az AMD FSR 2.0 térnyerése senkit nem érhet meglepetésként. Napjainkban gyakran szóba kerülnek az olyan szavak, mint az „upscaling” és a „ray tracing”, mivel az ilyen technológiák ma már az iparág szerves részét képezik. Az Nvidia számos AAA-címben használja RTX-szoftverét, de legnagyobb riválisa, az AMD is tartogat trükköket a tarsolyában. A Team red megfelelője a FidelityFX Super Resolution, azaz FSR formájában érkezik, amely a vállalat nyílt forráskódú upscaling algoritmusa, amelynek nemrég jelent meg a 2.0-s verziója. Ennek ismeretében most úgy tűnik, hogy ez a technológia egy csomó modern játékkal kompatibilis.

Ez derül ki a WCCFTech friss jelentéséből, amely számos Reddit-posztra hivatkozik.

Úgy tűnik, hogy az FSR 2.0 már olyan játékokkal kompatibilis, mint a Death Stranding, a Metro Exodus: Enhanced Edition és a Marvel’s Guardians of the Galaxy. Arra vonatkozóan is találunk utasításokat, hogyan lehet az AI-t implementálni az egyes játékokba. Fel kell hívni a figyelmet arra, hogy mivel ezek modok, a felhasználóknak lehet némi problémájuk az Nvidia DLSS-ről, vagyis a Deep Learning Super Samplingről az AMD FSR-re való átállással, ami figyelemre méltó „szellemképesedést” eredményezhet. A jelentés tovább figyelmeztet, hogy az ilyen modokat nem lehet online játékokban használni, nehogy a játékosok kitiltást kockáztassanak.

Amióta az AMD elindította upscaling technológiájának új verzióját, számos kísérlet történt annak implementálására egy csomó népszerű kiadásba. Például egy mod a Cyberpunk 2077-hez hozzáadja az FSR 2.0-t, amit aztán önmagában is felhasználtak a Red Dead Redemption 2-ben, valamint készül egy mod a Dying Light 2-höz is. Nyilvánvaló, hogy a játékosokat érdekli némi felskálázási technológia, amely vetekszik az Nvidia sokkal inkább saját fejlesztésű szoftverével. Mindenesetre a felhasználókra van bízva, hogy eldöntsék, érdekli-e őket az AMD FSR 2.0 a játékaikban, de sokan élvezik az extra vizuális és teljesítménynövelést, amit egy ilyen AI adhat.

Nem csak az AMD és az Nvidia rendelkezik upscaling-technológiával, az Intel is bemutatta XeSS szoftverét.

Utóbbi állítólag olyan játékokat támogat, mint a Death Stranding, a Hitman 3 és a PUBG. Lehet, hogy egyeseket nem érdekelnek az ilyen dolgok, de tekintve, hogy az upscaling segíthet a grafikai minőség javításában anélkül, hogy a hardver további terhelést kapna, sokan hasznos funkciónak tartják, különösen az olyan nyílt forráskódú verzióknál, mint az AMD FSR.

Mintha ez nem lenne elég, az Apple nemrég beszélt a MetalFX-ről, ami a technológiai óriás saját upscaling algoritmusa, amit az új M2 chipjével szállítottak. Egyértelmű, hogy az upscaling a játék jövője, és úgy tűnik, hogy a játékosoknak sokkal több választási lehetőségük van a piacon, bár nem kizárt, hogy az AMD lesz az, aki letaszítja az Nvidia-t a jelenlegi trónjáról.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu