Final Fantasy VII Rebirth, Crisis Crose: Final Fantasy VII: új részletek

Több japán nyelvű interjúból hallottunk új információkat a két „hetes végső fantáziával” kapcsolatban.

 

A Gematsu korrekt módon összegyűjtötte, amit Kitase Yoshinori (a Final Fantasy VII-sorozat felelső producere), Nomura Tetsuya (a Final Fantasy VII Rebirth kreatív rendezője, illetve a Crisos Core: Final Fantasy VII kreatív rendezője és karaktertervezőe), továbbá Sato Mariko (a Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion producer) mondott a két játékról.

A Crisis Core: Final Fantasy VII Reunionnal kapcsolatban a három fejlesztő azt mondta, hogy Zack gyakrabban jelenik meg a Final Fantasy VII Remake-ben, mint az eredeti játékban. Azért ültek neki a Crisis Core: Final Fantasy VII Reunionnak, hogy Zack karakterét jobban meg lehessen érteni, de nem tervezték ezt a Final Fantasy VII Remake projekt elkezdésekor. A játékot annyira továbbfejlesztették, hogy az eredeti játékból szinte semmi sem maradt érintetlen. Minden asset (hangeffekt, textúra, ilyesmi) ki lett cserélve, a kameramozgás és az animációk módosítva lettek, a megigéző (summon) jeleneteket pedig teljesen újracsinálták. Zacken kívül Cloudot, Aerithet és Sephirothot is nagy erőfeszítéssel dolgozták újra.

A harcok is alaposan módosítva lettek a tempó javításának jegyében. Zack támadásai mostantól kombókba kaköthetőek, míg a varázslatok és képességek gyorsbillentyűkkel alkalmazhatóak. A Digital Mind Wave (DMW) jelenetek részben törölve lettek, így a harcok gördülékenyebbnek hatnak majd. A Limit Breakek és a summonok korábban automatikusan aktiválódtak a DMW slotok megfelelő beállításakor, de most már mi magunk dönthetünk róluk. A PSP-hez képest több gomb áll rendelkezésünkre, így a kamerát a jobb analóg karral mozgathatjuk a harcok során is. A Final Fantasy VII Remake elemei is felbukkannak itt: van egy olyan módváltás, amely lehetővé teszi Zack számára az erősebb támadások bevetését is.

Minden jelenetben (ahol vannak karakterek és dialógus) szinkront kapunk, és az NPC-k is megszólalnak majd. Néhány (de nem mindegyik) karakter újra lett rögzítve. GACKT szólaltatta meg anno Genesist, de neki már a PSP-s eredeti során is teljes szinkronja volt. Pár láda más helyre lett téve, de ez is a játszhatóság javítása érdekében történt. Remasterről van szó, így nincsenek új küldetések, de van egy Hard Mode ami a nyugati kiadású PSP-s eredetiben is volt, ám most már alapból kiválasztható lesz (az ellenfelek több HP-vel rendelkeznek, meg kell fontolni a harcokat), igaz, bármikor módosíthatunk a nehézségi szinten. A sztori nem módosult. A Final Fantasy VII Remake projekt úgy készült, hogy a történet rejtélyét a végigjátszással lehet megérteni; nem azzal a szándékkal készült, hogy megváltoztassa a múltat. A Final Fantasy VII Remake-nek megfelelő vizuális kiigazítások is történtek. Például a Buster-kard kinézete és a summonok megjelenése is ehhez igazodott.

A Final Fantasy VII Rebirth azért nem Remake Part 2/Remake 2 néven fut, mert mind a Remake, mind a Rebirth kifejezés az újjászületésre utal. A számmal további részekre számítanánk, a 2 nem létezne az 1 nélkül, és a Square Enix szerint a Rebirth név miatt önmagában is élvezetes lesz ez a játék. A bejelentése azért késett, mert nem volt biztos benne a csapat, hogy két vagy három részből áll a Final Fantasy VII feldolgozása. Ha a Final Fantasy-sorozatról van szó, egy játék vége után csak a törzstagok maradnak meg, míg a többi csapattag szétszéled a fejlesztés után. Viszont itt, mivel több részből áll a projekt, ugyanaz a csapat állt neki a folytatásnak: megmaradt a csapatmunka, a know-how és a lendület, így a fejlesztés rendkívül gyorsan zajlott. A rengeteg szükséges erőforrás miatt azonban nincs idő a pihenésre; a dolgok mindig teljes gőzzel haladnak. A fejlesztők most a fő fejlesztési szakaszban állnak, és ez egész jól halad. Már a harmadik rész sztoriján és forgatókönyvén is történnek munkálatok. Ahogyan Midgart is úgy alkották meg, hogy az eredeti Final Fantasy VII rajongói értékelni tudják, úgy a Rebirth fejlesztésekor is ügyeltek arra, hogy ne rontsák el a képet, amire az eredeti játék rajongói utalnának. Ezért ez a rész igazán masszív lesz. Nem lesz tömörített, sűrített a történet sem. Nyílt világú lesz-e? Erről a következő információcsokor közlésekor beszél majd a stúdió.

A Final Fantasy VII Remake általános rendszerei megmaradnak. A trailerben látott jelenet (Cloud és Sephiroth együtt sétálnak) egy visszaemlékezés Cloudtól. A főszereplők 3D modelljei nem változtak. Néhány karaktert azonban kiigazítottak (Yuffie modellje a Final Fantasy VII Remake Intergrade-ből jött át feltuningolva). A történet középpontja nem változott. Ami az új, az eredeti Final Fantasy VII-től eltérő rejtélyeket illeti, az eredetit játszók új módon élvezhetik majd a játékot. Az volt a kihívás, hogy miképp lehet ezeket implementálni anélkül, hogy eltérnének az eredeti játéktól. A játékmenetben lesz néhány változás: ha valamiről azt hinnénk, hogy kivágott, az azért van, mert a történet felépítése egy kicsit megváltozott a trilógia miatt. A meglátogatott helyszínek sorrendje változhat. A játék kizárólag PlayStation 5-re készült a grafikai minőség, valamint az SSD miatt. Mivel a kaland a Midgarból való menekülés után egy hatalmas világban bontakozik ki, a betöltési terhelés extrém szűk keresztmetszetet jelent. A Square Enix úgy érezte, hogy a PS5 specifikációi kellettek, hogy ezt leküzdhessék és mi kényelmesen közlekedhessünk a világban.

A Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion télen jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Steam), PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switchre, míg a Final Fantasy VII Rebirth szintén télen jön PlayStation 5-re.

Forrás: Gematsu

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu