„Az NFT-k a játékokban egy rémálomnak felelnek meg!”

Eléggé erős beszédet tartott Mark Venturelli, a Rogue Snail vezérigazgatója (ez a stúdió most a Relic Hunters Legendset fejleszti).

 

Az NFT-k játékipari eseményeiről elég gyakran beszámoltunk (mondjuk talán az az MMO maradt ki, amit a korábbi Ninja Gaiden-vezér Itagaki Tomonobu jelentett be PC-re: ez NFT-központú lesz, a neve pedig Warrior), úgyhogy fél szemünket a blockchain technológián tartottuk az utóbbi jó 10-11 hónap során. Vannak a technológia mellett kiállók (SEGA, Square Enix), és vannak ellenzők is (Itch.io, Warren Spector).

Venturelli a Brazíliában megrendezett International Games Festivalon tartott egy beszédet The Future of Game Design (a játéktervezés jövője) címmel, ám ebben többnyire az NFT-k ellen lépett fel, és ezt a rendezvény néhány szponzorja nem vette valami jó néven. Ő ezután a PCGamernek nyilatkozott. Szerinte ez az egész egy kisebb trükk volt a részéről: úgy vezette fel az egészet, hogy a játékipar jövőjéről beszél, majd hozzátette, hogy nem mondott igazat, ugyanis a játékdizájn jövője helyett az iparban az utóbbi tizenöt év során látott trendekről beszélt.

Az új trendekre is kitért, és ekkor dobta fel az új címét a beszédének: Miért rémálom az NFT? Hallotta, hogy a szponzorok eléggé bepipultak. Megpróbálták félbeszakítani a beszédét, de a szervezet ezt nem engedélyezte. Ez nem lepte meg, mert az egyszer sem próbálta cenzúrálni őt, és abba sem szóltak bele, hogy a diavetítéséhez milyen tartalmakat használt a diáin. Soha semmi ilyen elhallgattató szándékot nem tapasztalt.

Szerinte eléggé naív javaslat az, hogy a játékon belüli tárgyakból valódi értéket szerezhetnek a játékosok, amint egy másik játékra váltanának, mert ilyenkor a nagyobb csoportok kiszorítják az egy személyes értékesítőket. A valósággal szembeni elvárás túlzottan eltérő, mert a megszervezett csoportok folyton csökkenő profitkulccsal működnek majd, és mindenki más esélyt sem kap az értékesítésre. Ez történik az EVE Online-ban és a Runescape-ben, vagy bármelyik olyan játékban, ami az ökonómiát, a gazdaságot szimulálja. A szervezett csoportok kibabrálnak mindenki mással.

Ha csak úgy, naívan játszunk valamit, hogy azzal szórakozzunk, akkor el szeretnénk adni a dolgaink, de azért nem fogunk kapni semmit sem, vagy csak egy cent töredékét, és mi ezért cserébe nem rendelkezünk hatalommal, és odavesz az a képességünk, vagy fantáziánk, hogy hatással rendelkezhetünk magánszemélyként a világban, mert a csoportok uralnak mindent.

Sötét, de reális.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu