Az orosz-ukrán háború miatt van tartalomhiány a Halo Infinite-ben?

A 343 Industries is a kapitalizmus csapdájába esett: a kieső olcsó munkaerő miatt nem tudják biztosítani a játékukban azt, amit a rajongók joggal várhatnának el tőlük és a Microsofttól.

 

A Halo Infinite nem nagyon bővül a megjelenése óta. A játékiparban elfogadott három hónapos szezonok nem ilyen hosszúak: Master Chief legújabb játékában dupla ennyi ideig, azaz fél évig tart ez, és ha meg is jelennek az új tartalmak, azok mennyisége nem tűnik kiemelkedően magasnak. Ezért nem csoda, ha sokan felteszik azt a kérdést, hogy a többszáz alkalmazottla rendelkező 343 Industries hogy a fenébe van ennyire elhavazva.

A Windows Central arról számolt be, hogy a 343 Industries állítólag elég erősen támaszkodott a Sperasoftra. Ez egy kisegítő stúdió, ami csendben több játékon is dolgozott (az AAA címek közül a Halo Infinite mellett például a Rainbow Six: Siege-et, továbbá az Assassin’s Creed: Valhallát lehetne megemlíteni). A probléma csak az, hogy a Sperasoft orosz stúdió. A játékipar pedig elég erősen eltávolodott a háborút kezdeményező Oroszországtól.

A Windows Central szerint a Sperasoft a felelős az új pályák vázlatáért. Ezt úgy kell elképzelni, hogy a csapat hozza létre a térképek csontvázát, majd a 343 Industries ezeket művészeti assetekkel (befejezett, jó minőségű textúrákkal…) fejezi be. A Microsoft erre nem reagált, de a Windows Central szerint érdemes ezen elgondolkodni, mert az orosz kisegítő stúdiók kiesése komoly probléma kezd lenni a játékiparban, azaz a 343 Industries ügye nem egyedi eset.

A CD Projekt RED például a The Witcher 3: Wild Hunt Complete Edition PlayStation 5/Xbox Series portját el kellett, hogy halassza, ugyanis ez a Saber Interactive szentpétervári stúdiójában készült volna, és a Nordisk által frissiben felvásárolt Supermassive Games legújabb játéka, a The Quarry is hasonló indokból tolta későbbre a multiplayer szegmensét. Ezek láttán nem csoda, hogy a kiadók az orosz alkalmazottakat a szomszédok országokba (pl. Grúziába) költöztetik át…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu