Miután Ukrajna ellen háborút hirdetett az orosz kormányzat, sokan leléptek az országból, és egy betöltetlen űr keletkezett a játékiparban is.
Több alkalommal is beszámoltunk arról, hogy Ukrajna inváziója következtében több stúdió és cég távozott a két (illetve Fehéroroszországgal együtt három) országból, sőt, nemrég arról is írtunk, hogy a Halo Infinite megjelenés utáni tartalmai is pont ebből adódóan lassultak be. De most más szemszögből kell megközelítenünk az orosz szituációt.
Nekik már megvan a Facebook alternatívája, a VKontakte, de a Kommersant jelentése szerint az orosz techcégek (így a VK is) elkezdtek érdeklődni aziránt, hogy nem lenne-e értelme több milliárdnyi rubelt költeni egy nemzeti játékengine megvalósítására. Az orosz kormányzathoz közeli forrás szerint a digitális fejlesztési minisztériummal tárgyalnak a techcégek, hogy a Unity és az Unreal Engine mellett legyen egy helyi alternatíva, ami átvehetné a nyugati, távozó technológia helyét.
Az orosz kormány hosszú ideje beszél a digitális függetlenné válásról (amikor az internetről való lecsatlakozást belengették, ez is arról szólt), és már május vége óta kering ez a helyi engine téma. A nagy támogatók között meg lehet említeni Anton Gorelkint (a kormánypárt egyik képviselőjét), továbbá Rostelecomot, az állami telekommunikációs céget. Szerintük az orosz engine megvalósítása „egy fontos és sürgős feladat”.
A VK-t nemrég vették meg az állami gázóriás Gazpromhoz közeli cégek, nagy eséllyel azért, hogy a cég felett nagyobb hatalommal rendelkezzen a kormány. Mivel az orosz internet gerincét adó állami cég is beállt az ügy mögé, szinte biztos, hogy kormányzati támogatással is rendelkezik az elképzelés, de azért azt se felejtsük, hogy egy engine nulláról megvalósítása nem egyszerű, és ha esetleg meg is valósítanák, jelenleg sem az AMD, sem az Nvidia „elvágta a kábelt” Oroszországgal, így nem támogatnák a technológiát.
Röviden: vannak ötletek, van támogatás is, de kérdés, hogy van-e kellő kompetencia a kivitelezéshez? Ha az nincs meg, akkor nem sok esély van arra, hogy minőségi és valóban használható engine szülessen. (A DRM-ek között is utólag eléggé gyatra volt a Starforce… a PC-sek tudják, miről van szó.)
Forrás: PCGamer