Nem vicc: meccsenként is elképesztően sok adatforgalmat generál a 343 Industries játéka.
A GamesRadarnak az Xbox szóvivője lesújtó nyilatkozatott adott a Halo Infinite-ben még mindig el nem érhető kooperatív kampány móddal kapcsolatban: „Az online matchmaking nem lesz elérhető a végleges kooperatív módban. Arra buzdítunk, hogy továbbra is használd a Halo LFG-t és az új hanghívás funkciót az Xboxos Discordban, hogy játékosokat találj, akikkel együtt játszhatsz, miközben folytatod a bétát.”
Ez azért szomorú, mert a 343 lényegében sokkal nehezebbé teszi a co-opba való bejutást mint amennyire lennie kellene, holott a stúdió szemmel láthatólag rengeteg munkát fektetett bele. Emlékezzünk vissza, hogy a stúdiótól John Mulkey hogyan fejtette ki a stúdión belüli folyamatokat a kooperatív kampánnyal kapcsolatban: „A cél az volt, hogy mindenki együtt játszhassa a kampány módot. Ez azt jelentette, hogy minden, a játékban elért előrehaladás, függetlenül attól, hogy szóló vagy kooperatív játékban történt, megmarad. Játszhattam a szóló kampányt, átugorhattam egy co-op változatba néhány órára, majd visszaléphettem a szólóba, és az összes küldetés előrehaladása, a megszerzett gyűjthető tárgyak, a talált felszerelések, az eredmények és a fejlesztések, amelyeket bármelyikben elértem, érintetlenül maradtak. Elmúltak azok az idők, amikor valaki más játékát játszottuk, miközben nem szereztünk semmilyen előrelépést.
Ezt úgy kezeljük, hogy belsőleg „No Spartan Left Behind” néven emlegetjük. Amikor a játékosok csatlakoznak a Fireteamhez, és kiválasztják a mentési slotokat, amelyeken játszani szeretnének, a játék összesíti a mentések összes küldetésének állapotát, és létrehoz egy világállapotot, amelyben az összes Fireteam-tag által teljesített küldetések teljesítettnek, míg az összes nem teljesített küldetés befejezetlennek van jelölve.” Korrekt hozzáállás, de a kivitelezést a „kapun” ronthatják el.
A Twitteren NicmeistaR felhívta a figyelmünket arra, hogy minden multiplayer meccs során a Halo Infinite 350-900 megabájtnyi adatforgalmat generál, így az adatkorlátot elég rövid idő alatt el lehet érni. Erre a Halo ügyfélszolgálatos fiókja azt reagálta, hogy a 343 Industries nyomozást indított az extra dataletöltés során, ami a multis mérkőzések után történnek. Az augusztusi Drop Pod frissítésben ezt orvosolni fogják, de ezt nem vették jól a játékosok, mert főleg Amerikában még gyakori az, hogy a mezei, asztali (nem mobilos!) interneten is adatkorlátozás van.
Hozzátennénk, hogy ez a játék volt hivatott a Microsoft egyik nagy 2021-es dobása lenni…