A Microsoft azzal védi az Activision Blizzard felvásárlását, hogy állítása szerint a stúdió egyik játéka sem „kötelező” („must-have”) élmény a játékiparban.
A Microsoft Activision Blizzard felvásárlása végre véget érhet. Mielőtt azonban az üzletet lezárnák, még minden illetékes hatóságnak alá kell írnia, és egy ilyen nagy és összetett felvásárlásnál nem kevés a bonyodalom, amit a szoftveróriás jogászainak ki kell bogozniuk.
Az Activision Blizzard felvásárlását az ellenzőkkel szemben védelmező legújabb próbálkozásában a Microsoft kijelentette, hogy a Call of Duty, a Diablo, a World of Warcraft és más különféle szellemi tulajdonok kiadójának könyvtárában valójában nincsenek olyan játékok, amelyeket feltétlenül meg kell szerezni. Ez az információ a Microsoftnak az új-zélandi kereskedelmi bizottsághoz írt leveléből származik, a felvásárlás egészének indoklásaként.
A kezdetektől fogva nem volt hiány kritikákból és szkepticizmusból a Microsoft Activision Blizzard felvásárlása körül. Sőt, a Blizzard részvényesei beperelték a Microsoftot, hogy megpróbálják megakadályozni az üzletet, bár úgy tűnik, ez egyelőre nem vezetett sehova. Az NZCC-t illetően úgy tűnik, hogy a fő aggály az, hogy a felvásárlás a trösztellenes törvények megsértésének minősül-e, és a Microsoft érvelésének nagy része ennek a felvetésnek a cáfolatára épül.
Azon túl, hogy az Activision Blizzard játékai nem kötelezően megvásárolandó címek, a Microsoft arra is rámutatott, hogy továbbra is számos platformon kínálná az érintett címeket. Érdekes módon a dokumentum arra is kitér, hogy egy kívánatos, jól teljesítő videojáték előállításához sem kell AAA-kategóriás tőke, amire a legfőbb példa az alacsony költségvetésű mobiljátékok, amelyek végül vírusszerűen terjednek. Általánosságban úgy tűnik, hogy a dokumentum célja az olyan kritikák kezelése, mint például az amerikai szenátorok Activision Blizzarddal és az üzlet lezárásával kapcsolatos aggályos levele.
Természetesen érdemes felhívni a figyelmet arra, hogy a Microsoft Activision Blizzard-felvásárlása miatt bennfentes kereskedelemmel kapcsolatos vizsgálat folyik, és az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság sem tűnik túlságosan boldognak a közel 70 milliárd dolláros üzletkötés miatt. Nagy vonalakban úgy tűnik, hogy szinte minden idevágó hatóság kritikusan viszonyul a Microsoft hozzáállása a szóban forgó ügyhöz az üzlet puszta mérete miatt.
Bár az Activision Blizzard felvásárlási ára minden bizonnyal az egekbe szökött, a Microsoft óriási hasznot húzhatna, ha az üzlet létrejönne. A Diablo Immortal például csak a mobilplatformokon nyolc hét alatt több mint 100 millió dollárt keresett. A Call of Duty, a Candy Crush és más, magasan jegyzett Activision Blizzard-tulajdonságok hozzáadásával a Microsoft gyakorlatilag a világ egyik legátfogóbb játékgyártó vállalatává válna, ami egyesek számára ijesztő kilátás.
Forrás: GameRant