A Square Enix „követeli, hogy a Patreon távolítsa el a kiszivárgott Tomb Raider forgatókönyvet

A Square Enix ‘követeli a Patreon-tól a kiszivárgott Tomb Raider forgatókönyv eltávolítását. A Project Jawbreaker forgatókönyve a múlt héten jelent meg.

 

A Crystal Dynamics a Patreonon keresztül DMCA-kérelmet nyújtott be a Last Stand Mediának, miután az egyik podcastjának műsorvezetői felolvastak egy forgatókönyvet, amelyet állítólag a következő Tomb Raider játék színészeinek kiválasztásához használnak.

A forgatókönyv, amelyről széles körben beszámoltak, a Sacred Symbols podcast egyik epizódjában hangzott el. A műsorvezető Colin Moriarty szerint a Patreon felvette vele a kapcsolatot, és arra kérte, hogy távolítsa el a sértő anyagot, különben azt kockáztatja, hogy felfüggesztik a platformról.

Moriarty szerint a DMCA a Square Enixen keresztül érkezett. A japán kiadó beleegyezett, hogy eladja a Crystal Dynamicsot és a Tomb Raider IP-t az Embracer-nek, de az üzlet lezárása még különböző hatósági és egyéb külső jóváhagyásoktól függ.

„DMCA-t küldtek a Patreonnak, hogy megkérjenek minket, vegyük le a sértő hanganyagot, amelyen az új Tomb Raider-játékról beszélünk” – mondta Colin egy videóban, amelyben a helyzetet tárgyalja.

Érdekes módon a cikk írásakor még egyetlen más platform sem kapott DMCA-követelést.

A Digital Millennium Copyright Act (DMCA) egy szövetségi törvény, amelyet 1998-ban vezettek be, hogy kezeljék a technológia fejlődését, amely az internet korában a kalózkodás több lehetőségét teszi lehetővé. Lényegében védi az olyan platformokat, mint a YouTube és a Patreon, lehetővé téve számukra, hogy biztonságban legyenek a jogi lépésekkel szemben, ha egy felhasználó szerzői jogvédett tartalmat tölt fel.

„Abban a felfogásban cselekedtem, hogy ez tisztességes felhasználás, ez közérdekű információ, nem arról van szó, hogy betörtem volna a Crystal Dynamicsba, hogy ezt ellopjam” – mondta Colin.

A tisztességes felhasználás a DMCA egy olyan védelme, amely lehetővé teszi a szerzői joggal védett tartalmak felhasználását nagyon speciális kontextusban, általában az anyag valamilyen átalakító jellegű felhasználása a követelmény (pl. egy játék klipjeinek felhasználása egy kritika keretében).

„Chris felolvasása őrültség, kizárt, hogy bárki komolyan venné” – érvel Colin, utalva arra, hogy társműsorvezetője, Chris Maldonado ál-kockney akcentussal olvassa fel a forgatókönyvet.

„Nem fogjuk az egészet levenni, hacsak nem kényszerülünk rá” – mondja Colin, utalva a podcast szerkesztett változatára, amely most a Patreonon létezik, szemben a forgatókönyv felolvasását tartalmazó eredeti változatokkal, amelyek a cikk írásakor jelenleg az Apple Podcasts és a YouTube-on vannak.

Az állítólagos forgatókönyv szerint a következő Tomb Raider belsőleg Project Jawbreaker néven fut, és „egy akció-kalandjátékként írják le, amely egy rejtélyes kataklizma által megrázott modern világban játszódik.”

A fejlesztő Crystal Dynamics az év elején jelentette be, hogy a következő Tomb Raider játék fejlesztése az Unreal Engine 5 segítségével kezdődött meg.

Dallas Dickinson, a Crystal Dynamics Tomb Raider franchise általános menedzsere áprilisban azt mondta, hogy a Crystal Dynamics célja a következő játékkal az, hogy „a hiperrealizmus határát súrolja, és olyan magas színvonalú filmes akció-kalandélményt nyújtson, amilyet a rajongók megérdemelnek.”

A Crystal Dynamics egy januári videóban, amelyben felvázolta a franchise idei 25. évfordulójára vonatkozó terveit, elárulta, hogy Lara Croft következő kalandja „egyesíteni” fogja a Core Design eredeti Tomb Raider-játékainak és saját reboot-trilógiájának idősíkjait, de figyelmeztette a rajongókat, hogy erre ne számítsanak egyhamar.

A Crystal Dynamics és a Tomb Raider IP májusban került az Embracer Group birtokába.

Forrás: VideoGamesChronicles

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu