A Call of Duty több millió játékost veszít, miközben a Sony küzd a PS4, PS5 játékosok érdeklődésének fenntartásáért.
A Sony a legutóbbi pénzügyi jelentésében elárulta, hogy lépéseket fog tenni, mivel a PS4 és PS5 tulajdonosok sokkal kevesebbet játszanak, mint amire számítottak. A cég megjegyezte, hogy a 2022. június 30-án zárult három hónapos időszakban a játékidő jelentős, 15 százalékos csökkenést mutatott az előző évhez képest – ez mindent összevetve elég nagy visszaesés. Ám a tendencia az egész iparágban tükröződik.
A Call of Duty például nagyon rosszul teljesít – ami valószínűleg a PlayStation elkötelezettségi statisztikáira is hatással lesz.
A franchise aktív játékosainak száma a tavaly ilyenkor mért 127 millióról mostanra mindössze 94 millióra csökkent. Ez 33 millió aktív felhasználóval kevesebb – és ez hozzájárult a bevételek 28 százalékos visszaeséséhez.
Valójában az Activision Blizzard számai a 2021 márciusi csúcspontjuk óta rohamosan zuhannak, és ez a legalacsonyabb érték 2019 – a világjárvány előtt – óta. Feltételezhető, hogy a lezárások, kijárási korlátozások megszűnése elég nagy szerepet játszik ebben, bár a Call of Duty: Vanguardot is nagyrészt melléfogásnak tartják a cégnél.
Mindez hatással van az iparág eredményére. Az NPD adatai szerint az Egyesült Államokban a legutóbbi negyedévben 13 százalékkal esett vissza az ágazat teljes költése, ami drámai, 1,78 milliárd dolláros visszaesést jelent éves szinten.
A megélhetési válság persze nem segít, sokan inkább a számláik miatt aggódnak, mint a legújabb AAA videójátékok miatt.
Néhány év példátlan növekedése után egyértelmű, hogy a valóság az olyan platformtulajdonosok ablakán is bekopogtat, mint a PlayStation és különböző kiadói partnerei – ezen pedig a PS4 és a PS5 amúgy még mindig szignifikáns sikere sem segít.