A szerb Ebb Software szerint ne AAA, hanem AA játékként kezeljük a szürreális horrorjátékot (ilyen volt korábban a Ninja Theory-tól a Hellblade: Senua’s Sacrifice is).
2016 júliusában bukkant fel a ma már nem létező Steam Greenlighton a Scorn, de az Ebb Software kicsivel több mint egy évvel később egy Kickstarter-kampányt indítottak a játéknak, ami közel 200 ezer eurónyi támogatást kapott. Ekkor a stúdió elvonult, de 2020-ban egy Inside Xbox közvetítés során új trailert kapott a játék, plusz meg lett erősítve, hogy konzolon exkluzív megállapodás született a Microsofttal.
Ljubomir Peklar, az Ebb Software vezérigazgatója és kreatív rendezője a Steamen beszélt arról, hogy a Scorn milyen állapotban van. Jelenleg a fejlesztők az utolsó fázisnál tartanak, így a platformpartnereiknek (Microsoft, Valve) is beküldik a Scorn-t, hogy biztosan minden gördülékenyen történjen a megjelenés előtt. A csapat a finomabb részletekre is odafigyel éppen (több jeleneten és szkriptelt eseményen dolgoznak). Ezek elkészülésével több izgalmas tartalmat fognak megösztani velünk a Gamescom után, felvezetve a játék megjelenését.
Milyen hosszú is lesz a játék? Peklar szerint a világ több eltérő környezetből álló, több pályás szegmensből áll. A játékidő attól is függ, hogy mennyi ideig tart valakinek a puzzle-k megoldása, de a szerb csapat becslése szerint egy végigjátszás 6-8 órát fog igényelni. Kiemelte, hogy ne kezeljük AAA játékként a Scorn-t (attól messze vannak), ugyanis ez egy független termék, amit szenvedélyprojektként hoztak össze. Eleinte csak négyen dolgoztak rajta egy kisebb költségvetéssel, de azóta növekedtek, és már AA játékként kezelik a nemsokára megjelenő játékukat.
A Scorn hiába horrorjáték, nem fog rendelkezni fotó móddal, de az Ebb Software magyarázatát ne felejtsük el: minimalisztikus lesz a kezelőfelület dizájnja, így anélkül is menni fog a képlopás. A játék amúgy október 21-én rajtol el Xbox Seresen és PC-n, de a(z Xbox) Game Passon is ott lesz a megjelenésétől kezdve.
Forrás: WCCFTech