Hihetetlen, hogy ilyen hülyeséget talált ki a Square Enix a Square Enix Montréal, a Crystal Dynamics és az Eidos Montréal eladására…
Még most is felfoghatatlan, hogy kb. 300 millió dollárért adta el az Embracer Groupnak a három stúdiót és azok IP-it a Square Enix (és az egyikük, az Eidos Montréal körül volt egy pletyka, ami a mai hírekben megfordult), ugyanis ez relatíve alacsony összegnek felel meg a játékiparban. Ezután a Square Enix egy közleményben az elsődleges indoklását is felfedte: „az erőforrások hatékonyabb elosztása és új vállalkozások indítása azáltal, hogy olyan területekre irányuló beruházásokat hajtanak végre mint a blockchain, a mesterséges intelligencia és a felhő.”
Most viszont a cég kiadta a negyedéves üzleti jelentését, és két elemző, David Gibson és Dr. Serkan Toto is beszélt a valódi indoklásról. Toto kb. ki is akadt: „A Square Enix azt mondja, hogy azért adták el a Crystal Dynamicsot és az Eidost, mert féltek attól, hogy ez a két stúdió kannibalizálná a cég eladásait. Ki olyan hülye, aki ezt a ló____t elhiszi?” Bár kissé nyers a megfogalmazása, valóban érthetetlen indoklás ez a japán cégtől.
A Deus Ex, a Thief, vagy a Tomb Raider a nyugati stúdióktól változatosabbá tette a Square Enix portfólióját, és segítettek a kiadónak, amikor a hazai pályán, Japánban készülő játékok többszöri halasztást igényeltek (pl. a Final Fantasy VII Remake, illetve a Final Fantasy XV is ilyen volt). Legalább most erősebb a menetrendjük: a Live A Live épp most jelent meg a Nintendo Switchen, de hamarosan jön a Valkyrie Elysium, a Star Ocean: The Divine Force, a Dragon Quest Treasures, a Crisis Core: Final Fantasy VII – Reunion, a Forspoken, a Final Fantasy XVI, és a Final Fantasy VII Rebirth is.
A Square Enix nagy eséllyel azért „egyszerűsített” magán, hogy egy másik cég felvásárolja, és valóban vannak pletykák, miszerint a Sony lehet az új tulajdonos…
Forrás: WCCFTech