The Last Of Us Part I: miért remake és nem remaster? A Naughty Dog kifejtette! [VIDEO]

Lehetne logikus válasz, hogy remaster már volt (ugyanis a PlayStation 4-es verzió pontosan az volt, és ebben benne volt a Left Behind néven futó kiegészítő is), de ettől eltérő magyarázatot adott a Naughty Dog.

 

A stúdió újratervezett mindent a játék harmadik verziójában (elképesztő, hogy kilenc év alatt itt tartunk!), így nem csak annyi történt, hogy módosították az eltérő asseteket (pl. textúrákat), hogy a PlayStation 5 adta hardveren szebben és jobban fusson a The Last of Us, ami PS5-ön már Part I alcímmel lesz megkülönböztetve. Shaun Escayg, a játék kreatív rendezője ennél részletesebb kifejtéssel magyarázta el, hogy miért is remake-ként kell kezelni a Naughty Dog következő termékét.

„Számomra az, ami miatt ez egy remake és nem egy remaster, az a fejlesztések, javítások összessége. Ezek nem csak ugyanazok a karakterek, környezetek, művészeti irányzat, stb. jobb hardveren. Teljesen újraterveztünk mindent a művészeti stílustól, a megvilágítástól és annak technológiájától kezdve egészen a karakterdizájnokig. Mindent alkalmaztunk, amit az eredeti The Last of Us [megvalósítása] óta eltelt évtizedben tanultunk, és felhasználtuk az új technológiát, hogy létrehozzunk valamit, ami hű marad az eredetihez, de újragondolt, aktualizált módon,” mondja Escayg.

Sokkal földhöz ragadtabbak a környezetek, így élőnek és nagyobb immerziót kínálónak hatnak: a fák lombjain átszűrődik a fény, az autókon való landolás következtében azok felfüggesztése pattog egy kicsit; a járművek üvegei betörnek és a kasztni és szépen sérül, ha belelövünk. Az egészen segít a 3D-s audio is, így a békésebb, lassabb felfedezéstől kezdve Joel meneküléséig (a játék elején) erősebb hanghatások érnek minket.

Az eredeti The Last of Usban a mesterséges intelligencia harci viselkedését a PS3 korlátai limitálták, de most egy új MI-motor és eszközkészlettel valóban megcsinálta a Naughty Dog, amit szeretett volna, állítja John Bellomy, a vezető programozó. A nyomozó viselkedésük, a földrajzi ismeretük (és az ebből adódó útkeresés) miatt dinamikusabbak a harcok, és mivel a láthatóságra is figyelnek, a lopakodás kedvezőbb lehet. Több aktív ellenséges MI lesz, de nem fogja elérni a PlayStation 5 határait (128). A közelharci rendszer is jelentősen fejlődött, állítja Christian Wohlwend, a vezető tervező.

A játékosok érzékelhetik a kevésbé kimutatott érzéseket vagy gesztusokat, a karaktermodellek nagyobb fejlődésen estek át, a környezet új megvilágítási és animációs technológiát kapott, és Sebastian Gromann, a művészeti rendező kifejtette, hogy így „eléggé összetett shadereket és modelleket hoztak össze nagyobb részletességgel és növényzettel, így valóban azt érezhetjük, hogy a természet visszaveszi a várost.”

A The Last Of Us Part I szeptember 2-án jön PlayStation 5-re, és hamarosan a PC port is érkezik.

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu