És ez így van rendjén: sokszor egy hülye ötlet az, ami a leginkább sikeres!
A Resident Evil (eredeti japán nevén Biohazard) YouTube-csatornáján megemlékezik a Capcom a franchise 25 évéről. Itt Mikami Shinji, a franchise alapköveit lerakó fejlesztő arról beszélt, hogy nem akartak rögzített kameraállásokat használni a Resident Evil 4-ben (az első háromban ez volt), hanem egy, a vállunk felett elhelyezkedő kamerát, mert szerintük jobban működött volna. De ez annyira hatékony megoldás lett, hogy az egyik fő indok lett amögött, hogy sikeres lett a játék.
Takeuchi Jun (aki a Resident Evil 7: Biohazard felelős producere volt) pedig arról beszélt, hogy az Epic Games azon csapata, ami a Gears of War-t fejlesztette, annyira le volt nyűgözve a Resident Evil 4-től, hogy átvették a kamerastílust. Mikami szerint természetesnek hatott a kameranézet. Nem akartak semmilyen innovatív dolgot, de mindenki más ezt állította, miközben ők csak annyit mondtak, hogy valami működőképeset akartak használni. Az első személy, aki dícsérő szavakkal illette a kamerarendszert, a Super Smash Bros. alkotója, Sakurai Masahiro volt, és amikor megtudta, hogy Mikami ötlete volt, gratulált is neki.
Takeuchi eközben a Lost Planeten dolgozott (producerként). Amikor kinn volt a csapattal az E3-on, a Gears of War csapata megvizsgálta a Lost Planet: Extreme Condition kamerarendszerét, és sokan azt kérdezték, hogy miért nem a Resident Evil 4-ét használják. Erre annyit válaszolt, hogy „ez egy teljesen eltérő játék”, mire az Epic Games emberei elárulták, hogy a RE4 hatással volt a GoW-ra. Mikami szerint furcsa volt, mert a sok dícsérő szó ellenére sem érzékelték, mit is alkottak, hanem csak annyi volt, hogy „remélhetőleg ez működni fog”, mintha egy harcban gyomorba vágnánk valakit, és még visszafogottságunk ellenére is összeomlana fájdalmában, akkor gondolná csak azt, hogy „wow, valóban megcsináltam.”
Takeuchi az előző videóban pedig arról beszélt, hogy a Capcomnak (rájuk a Konamihoz hasonlóan nem olyan gyakori módon) volt egy idióta ötlete: rendelkezzen mikrotranzakciókkal is a Resident Evil 7: Biohazard, ugyanis a japán kiadó egy live service online multiplayer játékot akart volna. Nyomást is helyezett a fejlesztőkre, akik végül a marketingesek rémálmát valósították meg, amikor egy hagyományos egyjátékos, belső nézetes horrorjátékot készítettek. (Míg a Capcom ötlete a Resident Evil: Resistance-ben valósult meg…)
Forrás: VGC