Erőltetett menetben készül a The Callisto Protocol is!

A játékipar egyszerűen nem AKAR megváltozni? A legszomorúbb, hogy a crunchot maga a játék rendezője erősítette meg…

 

Nem viccelünk: Glen Schofield, a Striking Distance Studios vezetője (és egyben a The Callisto Protocol rendezője) egy, már törölt tweetben írta ezt: „Csak egy rendezvény során beszélek a játékról. Heti 6-7 napot dolgozunk, és senki sem kényszerít minket. Kimerültség, fáradtság, COVID, de dolgozunk. Bugok, hibák, teljesítménnyel kapcsolatos javítások. Egy utolsó átfutás az audión. 12-15 órás napok. Ez a játékipar. Kemény munka. Ebéd, vacsora, munka. Azért csinálod, mert szereted.”

Ez azt jelenti, hogy a fejlesztők heti 72-105 órát dolgoznak a 168-ból. Ez már-már elképesztő, és azzal hiába fedi a hátát, hogy „ez a játékipar”, „kemény munka”, illetve „azért csinálod, mert szereted”, mert ez egyszerűen mindenkire súlyos hatással van, aki érintett, és a családjaik szintén hasonlóan megviselik, ha ilyen erőltetett menet lép életbe. (Arról nem is beszélve, hogy ettől a fejlesztők kiéghetnek!) De van ezzel ellentétes példa is. A Blackbird Interactive elhalasztotta a Homeworld 3-at… miközben heti NÉGY napot dolgoznak, és javítják a fejlesztők munka és élet közötti egyensúlyát, hogy ezzel csúcsformában legyenek. Azaz: ők úgy állnak hozzá, hogy a kevesebb, de minőségibb munka sokkal kedvezőbb eredményeket hozhat össze.

És eközben Mark James, a Striking Distance technológiai vezetője a True Trophiesnak elmondta, hogy DLC-kkel és megjelenés utáni támogatással készülnek. A tervek szerint a megjelenés után minimum négy évig, tehát 2026 végéig szeretnék támogatni a The Callisto Protocolt. (Itt megkérdeznénk, hogy ugye ezt már nem crunch segítségével akarja Schofield megvalósítani? Mert ha igen, akkor nyomdafestéket nem tűrő jelzőket alkalmaznánk.)

„A világot kiterjeszthetőnek hagytuk. Létrehoztunk egy olyan világot, amely különböző történeteket tud elmesélni, és így ezeket a történeteket vagy DLC-ken keresztül, vagy pedig későbbi termékeken keresztül tudjuk elmesélni. Ezeket a kapukat nyitva hagytuk. Szeretünk úgy gondolni erre mint egy franchise-ra. Minden fejlesztő, amikor [egy új] IP-t készít, úgy gondol rá mint egy franchise-befektetés. Egy új IP létrehozása nagyon drága, ezért mindig a lehető legtöbbet akarjuk kihozni belőle,” mondta James. Kissé optimisták a srácok.

A The Callisto Protocol december 2-án jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.

Forrás: WCCFTech, PSL

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu