Matt Booty: vége annak, hogy egy stúdió csinál AAA játékot!

Az Xbox Game Studios vezetője arról is álmodik, hogy a mesterséges intelligencia képes legyen a játékokat minőségellenőrizni.

 

Booty a PAX Westen egy kerekasztal-beszélgetés során hozta fel, hogy mennyire szeretné, ha a mesterséges intelligencia képes lenne a játékokat minőségellenőrizni és így tesztelni: „Ha egy filmen dolgozunk, és te bejössz, és azt mondod, hogy ‘hé, szigorítsunk ezen a befejezésen, ezt vágjuk meg, ezt a jelenetet vágjuk ki’, akkor az általában nem tör meg semmit sem a film elején. Ám egy játék esetében lehet, hogy készen állsz a terjesztésre, de egy dizájner azt mondja, hogy „van ez az egy kis funkcióm, csak megváltoztatom ennek az egy dolognak a színét”, majd valahogy „felrobban” valami, és most a játék első 10 perce nem megy. A tesztelési szempont minden egyes alkalommal (amikor valami újdonság adódik egy nagy játékhoz) fontos: az egész játékot tesztelni kell az elejétől a végéig.

Mostanában sok minden történik a mesterséges intelligenciával és a gépi tanulással, és az emberek mesterséges intelligenciát használnak a képek generálására. Amikor összefutok az MI-sekkel, mindig azt mondom, hogy „segítsetek kitalálni, hogyan használhatnék egy MI robotot egy játék tesztelésére”, mert nagyon szeretném, ha egy játék tízezer példányát el tudnám indítani a felhőben. Ha ennyiszer fut, és bevetünk egy mesterséges intelligencia robotot, aki egész éjjel teszteli a játékot, majd reggel megkapjuk a jelentést, ez átalakító erejű lenne,” mondta Booty, aki ezzel nem akarja lecserélni az emberi tesztelőket, hanem új technológiát alkalmazna.

Kapott egy kérdést arról, hogy főleg a koronavírus-világjárvány miatt volt sok esetben játékhalasztás. Erről is beszélt, és eközben kiemelte, hogy szerinte manapság egy stúdió egyedül már nem hoz létre egetrengető AAA játékot: „A játékkészítés módja fejlődik. Az az elképzelés, hogy egy csapat egy fedél alatt dolgozzon, már nem fordul elő olyan gyakran. Mondok egy példát: a Perfect Darkot fejlesztő csapatunk Santa Monicában, a The Initiative. Nemrég kötöttünk partnerséget a Crystal Dynamics-szal. Azt olvastam a neten, hogy ‘ó, ez biztos azt jelenti, hogy valami probléma van vagy valami ilyesmi’ – nem, ez pont az ellenkezője. Van ez a veterán csapat a Crystal Dynamicsnál: ez egy nagy AAA csapat több mint 100 emberrel, akik elérhetővé válnak. Természetesen velük akarunk dolgozni, különösen, ha már készítettek ilyen játékot korábban. Ha csak a tavaly ősszel megjelent Age of Empires 4-re gondolsz, azt a vancouveri Relic Studios-szal közösen készítettük, ami egy nagyszerű együttműködés volt.

És még egy olyan dologban is, mint a Flight Simulator, egy franciaországi stúdióval, az Asobóval dolgoztunk együtt. És ez a fajta közös fejlesztés, amikor olyan emberekkel dolgozol együtt mint a Certain Affinity, az Iron Galaxy, a Blackbird [Interactive], ezek a stúdiók kulcsfontosságúak az általunk készített termékekhez. Ez azonban némileg bonyolultabbá teszi a helyzetet, mivel ha valamelyik stúdiónak problémái vannak, az kihatással van az ütemtervre. Tehát elmúltak azok a napok, amikor azt mondhattuk, hogy „hívjuk össze a csapatot az étkezdében, azt akarom mondani mindenkinek, hogy szerdán dolgozzatok keményebben”. Ez már régen elmúlt, ennél sokkal bonyolultabbá vált a dolog,” tette hozzá Booty.

Hm, azért a Sony-nál nem nagyon hallunk ilyen együttműködést.

Forrás: PCGamer, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu