Zampella, aki nem csak a Respawn alapítója, hanem a Battlefield franchise vezetője is mostanában, kifejtette, hogy miért hasalt el a Battlefield 2042.
Zampella tehát eléggé nagy feladatot kapott az Electronic Artstól, miután a lassan egy éve megjelent Battlefield 2042 nem hozta a kitűzött szintet. A Barron‘snak adott interjújában kifejzette, hogy a DICE miért nem volt sikeres ezzel a játékkal (holott még a Criterion is segített nekik, feláldozva a Need For Speed új részének fejlesztését, de az anime stílusát a fotorealizmussal ötvöző részt hamarosab a kiadónak be kell jelentenie):
„Szerintem csak egy kicsit túl messzire mentek attól, ami a Battlefieldet meghatározza. Megpróbáltak pár dolgot, ami talán ambiciózus volt. Ilyen volt például a játékosok számanak növelése is. stb. Nem hiszem, hogy elég időt töltöttek azzal, hogy kitalálják, mitől lesz ez szórakoztató. Ez nem eleve rossz ötlet, csak a felépítés és a kivitelezés módja nem tette lehetővé, hogy megtalálják a lehető legjobb megoldást,” mondta a Battlefield 2042-ről és a DICE-ról Zampella. Ez persze nem jelenti azt, hogy azonnal, egy-két éven belül már látni fogjuk a következő részt.
Zampella szerint teljesen új struktúra állt fel, és egyszerre több stúdió dolgozik a következő részen. A lehető legjobb tehetségeket gyűjtik össze, majd időt adnak nekik, hogy valami kiváló szülessen. A DICE mellett a Ripple Effect Studios (korábban DICE Los Angeles, ennek is alapítója volt Zampella!), továbbá a Halo korábbi kreatív igazgatója, Marcus Lehto új stúdiója, a Ridgeline Games is ezen dolgozik. A Ridgeline lesz a játék sztorimódjáért a felelős.
Zampella nem véletlenül emelte ki, hogy igen, lesz egyjátékos kampánymód is a következő Battlefieldben, mert az emberek imádják ezt. Vannak olyanok is, akik viszont csak a multiplayerre kíváncsiak, de olyanok is, akik csak a történet iránt érdeklődnek. Nekik biztosítani kell a sztorit, hogy egy kaland része lehessenek. És úgy tűnik, hogy ezt megadja nekik…
Forrás: WCCFTech