MOZI HÍREK – Az Amazon 500 millió dolláros saját Gyűrűk Ura tévésorozatot indított, és a fantasy-eposz potenciális nézőit akarta megcélozni. Így természetesen felhívta a Warner Bros. Discovery-t, az Amazon Prime Video versenytársának, az HBO Maxnak a tulajdonosát.
A Gyűrűk Ura és a Hobbit-filmek a Warner Bros. ellenőrzése alatt állnak, és a cég előző tulajdonosa kizárólag az HBO Maxon történő streamingre zárolta őket. A trilógia, amely közel 3 milliárd dolláros bevételt hozott a kasszáknál, és az HBO Max filmkönyvtárának legismertebb IP-jét tartalmazza, mostantól elérhető volt, legalábbis nem kizárólagos alapon. Míg korábban a WarnerMedia buzgón őrizte az HBO Max számára készült filmjeit, most a Warner Bros. Discovery nyíltan vállalja, hogy, nos, ahogy David Zaslav vezérigazgató mondja, „nyitottak az üzletre”.
„Rengeteg olyan tartalmunk van, amely pusztán elvi okokból tétlenül ült” – mondta Gunnar Wiedenfels, a WBD pénzügyi igazgatója a Bank of America szeptember 8-i rendezvényén. „A Gyűrűk Ura egy nagyszerű [példa]: Ez egy nem exkluzív ablak, [és] úgy tekintünk rá, hogy mi az, amiről lemondunk, szemben azzal, hogy milyen többletbevételeket generálunk” – tette hozzá a pénzügyi igazgató, megjegyezve, hogy „a saját platformjainkon is vannak pozitív kihatások”. A WBD meg nem nevezett összegű licencbevételhez jutott (gyakorlatilag pénzzé téve egy olyan filmet, amely Weidenfels szavaival élve „tétlenül ült”), míg az Amazon a sorozat indítása előtt a potenciális tévénézőket is be tudta vonzani az ikonikus filmekkel.
De nem A Gyűrűk Ura az egyetlen franchise, amelyet a WBD hajlandó hagyni, hogy mások is bányásszák. Egy J.J. Abrams által fejlesztés alatt álló Batman animációs sorozatot is árulnak. Bruce Timm, Abrams és Matt Reeves a héten és a múlt héten egy sor nagyszabású bemutatót tartottak a nagy streamingszolgáltatóknak. A Batman: Caped Crusader című sorozatot eredetileg a WBD egyesülése előtt az HBO Max számára tervezték. Sajtóértesülések szerint a Netflix, az Amazon és a Hulu a nagy esélyesek.
És bár nem lesz része egy nagyobb élőszereplős DC-univerzumnak, a Batman még mindig a DC egyik legnépszerűbb IP-je. „Ha egyszer úgy döntesz, hogy a streaming ambícióid nem az „északi csillagod”, miért ne licenszelnél minél többet?” ” – írta Rich Greenfield, a Lightshed elemzője egy augusztus 10-i kutatási jegyzetében. „A katalógusnak csak akkor van értéke a streaming szolgáltatások számára, ha értelmes napi eltöltött időt tudsz elérni, ahol az előfizetők elvesznek a szolgáltatásodban.”
A döntés jelentős váltás a vállalat számára, amely Jason Kilar és az AT&T alatt a lehető legtöbb tartalmat visszatartotta az HBO Max számára, hogy gyorsan növelje előfizetői bázisát. (Az HBO-nak és az HBO Maxnak 76,8 millió előfizetője volt, mielőtt a WBD frissítette az előfizetőket a Discovery+ szolgáltatással.)
Természetesen a Warner Bros. számára nem idegen a tartalom licencelése, a tévés részlege már régóta az egyik legagresszívabb a műsorok más hálózatoknak és platformoknak történő eladásában. De a C-suite üzenete egyértelműnek tűnik: új seriff van a városban, és hajlandóak még többet alkudni. Ez szöges ellentétben áll a Disney-vel, amely minden tartalmát ellenőrizni akarta.
A szeptember 8-i Code konferencián Bob Iger korábbi vezérigazgató felidézte, hogy a Disney filmjeit eladta a Netflixnek, hogy megismerjék a streaming forgalmazást. „Nagyon érdekes volt látni, hogy a Netflix növekedésével – és a filmjeink fogyasztásának növekedésével az ő platformjukon – mi minden lehetséges” – mondta. „Ahogy elkezdték a megnövekedett terjesztésüket és bevételeiket arra használni, hogy eredeti tartalmakat készítsenek, hogy versenyezzenek a mi eredeti tartalmainkkal, eléggé világossá vált, hogy nukleáris fegyvertechnológiát adtunk el egy fejlődő országnak, és ők most ezt ellenünk használják”.” Most a WBD más utat követ, és Hollywood többi része szinte biztos, hogy mindkét stratégiát szorosan figyeli majd.
Forrás: The Hollywood Reporter