A Microsoft igyekszik Japánban is lassan megvetni a lábát, és úgy tűnik, hogy a cég ezúttal komoly.
Sarab Bond, az Xbox videojátékos ökoszisztémájának vállalati alelnöke a japán IGN egyik közvetítése során olyan kérdést kapott, hogy az Xbox 360 Blue Dragonjához és a Lost Odyssey-jéhez hasonló játékok készülhetnek-e az ázsiai szigetországban, amit aztán „a zöldek” adnának ki. Így válaszolt: „Teljesen. Az egyik dolog, ami miatt nagyon izgatott vagyok, az az, hogy Japánban több mint 250 fejlesztő fejleszt jelenleg is játékokat az Xbox-ra. Ebből 150-et már beadtakk, 100 a Game Passban van, és [nemrég] 15 Ázsiában és 13 Japánban készült címet jelentettünk be. Nagyon sok minden érkezett, de még ennél is több fog jönni a jövőben, és alig várom, hogy mindezt felfedhessem nektek, amint elkezdenek megjelenni.” A két X360-as játékot egy bizonyos Sakaguchi Hironobu hozta létre. Annyit mondunk csak, hogy Final Fantasy…
Aztán Phil Spencer, az Xbox-vezér egy kiadós interjút adott a Game Watchnak, aki szintén kitért erre a témára: „Nemrég találkoztunk Kojima-san-nal a Kojima Productions-től és sok más játékkészítővel, hogy beszélgessünk arról, hogy egyedi címeket hozzunk el Xboxra. Megértjük, hogy sok játékrajongó szeretné ezt. Tisztában vagyunk a Japánból származó játékok iránti általános vágyakozással kapcsolatban is. Dolgozunk az ilyen címek létrehozásán, úgyhogy várjatok rájuk.”
Miképp változott a cég hozzáállása a japán játékosokhoz? Erről Spencer a Famitsunak beszélt: „Sok ismerősöm és barátom van, akik Japánban készítenek játékokat. Sokukat már régóta ismerjük, és megkérdeztük tőlük: „Mire van szükségetek a platformunkhoz?” Meghallgattuk a japán játékkészítőket és visszajelzéseket kaptunk. Azt hiszem, az, hogy képesek voltunk fejlődni, bizalomhoz vezetett, ami viszont azt eredményezte, hogy Xboxon megjelentek a játékok. Úgy gondolom, hogy ez a visszacsatolási kör a jövőben még több japán játékhoz fog vezetni, és örülök ennek a tendenciának. Kojima-san és én már sok éve ismerjük egymást, Neki van néhány újszerű ötlete a játékélményről, és azért döntöttünk úgy, hogy társulunk vele, mert szeretnénk ezeket a mi platformunkon életre kelteni. Meglátogattam a Kojima Productionst és lehetőségem volt megnézni a projekt korai szakaszát, ami nagyon izgalmas volt.”
De beszéljünk egy törölt projekltről: a 2014-ben bejelentett Xbox One-exkluzív Scaleboundot a PlatinumGames fejlesztette a 2017-es törlésig. Kamiya Hideki, a projekt rendezője még ma is szívesen megvalósítaná a játékot (és szerinte a PlatinumGames Unreal Engine-es és online funkciókkal kapcsolatos ismerethiánya közrejátszott a Scalebound törlésében; mondhatni magára vállalta!), és a stúdió mellett a Microsoft is gyakran kap kérdéseket erről. Erre csak annyit mondott a Game Watchnak Spencer, hogy jelenleg nincs miről beszélni, és már 2020-ban is hasonlóan szigorúan negatív választ mondott, de nincs rossz kapcsolat a Microsoft és a PlatinumGames között.
Akkor egy másik játékra is térjünk ki: a PlayStationön töretlenül menetelő MMORPG-re, a Final Fantasy XIV-re, amire Spencer már 2019-ben vállalkozott, hogy elhozza Xboxra. A Game Watchnak ennyit mondott róla: „Haha, ezt biztosan bejelentettük! Természetesen még nem adtuk fel. Ez a Microsoft és a Square Enix elkötelezettsége a játékosok felé, és továbbra is összehangoljuk erőfeszítéseinket.” De érdemes a játék producerének, Yoshida Naokinak (Yoshi-P-nek) kommentjére is visszaemlékezni:
„Egy MMORPG [Xboxon] való játszásához a Microsoft számára két olyan szabályozás van, amely a crossplay megvalósításának útjában áll. Ha ezeket a szabályozásokat nem utasítják el, akkor nincs értelme. Az egyik szabályozás az, hogy a különböző platformú játékosok nem cseveghetnek egymással a játékban. Akkor hogyan lehet MMO-t játszani? A másik szabályozás az, hogy nem lehet közösséget létrehozni a különböző platformon játszókkal. Nem alakíthatsz céhet, nincs szabad társaság. Szóval azt szeretném, ha a Microsoft megváltoztatná a szabályozásukat…”, mondta Yoshida.
Úgyhogy még van hová fejlődni.