Több japán Xbox-játék is jöhet, de mi van a Scalebounddal és a Final Fantasy XIV-gyel?

A Microsoft igyekszik Japánban is lassan megvetni a lábát, és úgy tűnik, hogy a cég ezúttal komoly.

 

Sarab Bond, az Xbox videojátékos ökoszisztémájának vállalati alelnöke a japán IGN egyik közvetítése során olyan kérdést kapott, hogy az Xbox 360 Blue Dragonjához és a Lost Odyssey-jéhez hasonló játékok készülhetnek-e az ázsiai szigetországban, amit aztán „a zöldek” adnának ki. Így válaszolt: „Teljesen. Az egyik dolog, ami miatt nagyon izgatott vagyok, az az, hogy Japánban több mint 250 fejlesztő fejleszt jelenleg is játékokat az Xbox-ra. Ebből 150-et már beadtakk, 100 a Game Passban van, és [nemrég] 15 Ázsiában és 13 Japánban készült címet jelentettünk be. Nagyon sok minden érkezett, de még ennél is több fog jönni a jövőben, és alig várom, hogy mindezt felfedhessem nektek, amint elkezdenek megjelenni.” A két X360-as játékot egy bizonyos Sakaguchi Hironobu hozta létre. Annyit mondunk csak, hogy Final Fantasy…

Aztán Phil Spencer, az Xbox-vezér egy kiadós interjút adott a Game Watchnak, aki szintén kitért erre a témára: „Nemrég találkoztunk Kojima-san-nal a Kojima Productions-től és sok más játékkészítővel, hogy beszélgessünk arról, hogy egyedi címeket hozzunk el Xboxra. Megértjük, hogy sok játékrajongó szeretné ezt. Tisztában vagyunk a Japánból származó játékok iránti általános vágyakozással kapcsolatban is. Dolgozunk az ilyen címek létrehozásán, úgyhogy várjatok rájuk.”

Miképp változott a cég hozzáállása a japán játékosokhoz? Erről Spencer a Famitsunak beszélt: „Sok ismerősöm és barátom van, akik Japánban készítenek játékokat. Sokukat már régóta ismerjük, és megkérdeztük tőlük: „Mire van szükségetek a platformunkhoz?” Meghallgattuk a japán játékkészítőket és visszajelzéseket kaptunk. Azt hiszem, az, hogy képesek voltunk fejlődni, bizalomhoz vezetett, ami viszont azt eredményezte, hogy Xboxon megjelentek a játékok. Úgy gondolom, hogy ez a visszacsatolási kör a jövőben még több japán játékhoz fog vezetni, és örülök ennek a tendenciának. Kojima-san és én már sok éve ismerjük egymást, Neki van néhány újszerű ötlete a játékélményről, és azért döntöttünk úgy, hogy társulunk vele, mert szeretnénk ezeket a mi platformunkon életre kelteni. Meglátogattam a Kojima Productionst és lehetőségem volt megnézni a projekt korai szakaszát, ami nagyon izgalmas volt.”

De beszéljünk egy törölt projekltről: a 2014-ben bejelentett Xbox One-exkluzív Scaleboundot a PlatinumGames fejlesztette a 2017-es törlésig. Kamiya Hideki, a projekt rendezője még ma is szívesen megvalósítaná a játékot (és szerinte a PlatinumGames Unreal Engine-es és online funkciókkal kapcsolatos ismerethiánya közrejátszott a Scalebound törlésében; mondhatni magára vállalta!), és a stúdió mellett a Microsoft is gyakran kap kérdéseket erről. Erre csak annyit mondott a Game Watchnak Spencer, hogy jelenleg nincs miről beszélni, és már 2020-ban is hasonlóan szigorúan negatív választ mondott, de nincs rossz kapcsolat a Microsoft és a PlatinumGames között.

Akkor egy másik játékra is térjünk ki: a PlayStationön töretlenül menetelő MMORPG-re, a Final Fantasy XIV-re, amire Spencer már 2019-ben vállalkozott, hogy elhozza Xboxra. A Game Watchnak ennyit mondott róla: „Haha, ezt biztosan bejelentettük! Természetesen még nem adtuk fel. Ez a Microsoft és a Square Enix elkötelezettsége a játékosok felé, és továbbra is összehangoljuk erőfeszítéseinket.” De érdemes a játék producerének, Yoshida Naokinak (Yoshi-P-nek) kommentjére is visszaemlékezni:

„Egy MMORPG [Xboxon] való játszásához a Microsoft számára két olyan szabályozás van, amely a crossplay megvalósításának útjában áll. Ha ezeket a szabályozásokat nem utasítják el, akkor nincs értelme. Az egyik szabályozás az, hogy a különböző platformú játékosok nem cseveghetnek egymással a játékban. Akkor hogyan lehet MMO-t játszani? A másik szabályozás az, hogy nem lehet közösséget létrehozni a különböző platformon játszókkal. Nem alakíthatsz céhet, nincs szabad társaság. Szóval azt szeretném, ha a Microsoft megváltoztatná a szabályozásukat…”, mondta Yoshida.

Úgyhogy még van hová fejlődni.

Forrás: VGC, VGC, VGC

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu